Loftstrappa.

 

Hva i alle dager har en loftstrapp i en blogg å gjøre? Ja det er jeg jaggu ikke sikker på, for jeg har jo akkurat begynt å skrive om den. Kanskje fordi den er gammel, ikke så veldig langt fra like gammel som meg.

Og i dag så vernes jo alt som er gammelt, bortsett fra mennesker da. Sånn sett så har jo loftstrapper mye større sjanse til å bli verna. Men nå vil jeg jo egentlig ikke at trappa mi skal bli verna. Den er utrolig god å ha når jeg skal på loftet og lete etter senga.

 

 

Ja det er jo sånn man sier det.. ?? at nå er det vel best å finne senga,,,,??. Men nå er jo jeg like heldig hver eneste natt, den står på akkurat samme plassen. Men man vet jo ikke i gamle hus. Og nå er jo dette huset enda eldre enn det er. Det er jo bygd av material fra en gammel tyskerbrakke. Altså ennå en skummel vernegrunn, rene krigsminnet jo.

 

Så jeg har ikke tatt noen sjanse, så jeg måtte kamuflere den. Men det var ikke så lett. Egentlig virker den ganske grei å gå både opp og ned og bare en sving på turen. Men når man skal begynne å kamuflere med teppe, da er ikke alt like rett og beint.

 

Så nå er trappa vel bevandret i et rimelig fargerikt språk jeg for alt i verden ikke vil dele med dere. Men jeg tror den ble fornøyd. Nå er det jo flere som har ramla ned den trappa, men uten varige mèn heldigvis. Men selv om trappa er blitt mykere å ramle i, så fant jeg ut at en liten advarsel på døra kunne være greit.


 

 

Det hender jo av og til at man har det travelt med å stå opp. Særlig når man skal ut og reise. Av en eller annen grunn så er jo avreiser for det meste i gryotta. Så skulle det hende sånn at tida var knapp så kan man røske med seg en koffert i fallet. Egentlig en hendig lagringsplass for sånne. Men nå bør jo sånne pakkes litt før da har jeg lest og hørt et sted.

 

Altså kofferter. Loftstrappa skal pent få stå der den står, det har den gjort nesten like lenge som jeg har levd, og det er lenge det. Det får da være nok at man skal se om man finner senga på natta, uten at man må finne trappa først. Det sier jeg bare.

 

Kanskje den får et dikt en dag, jeg får prøve meg frem trinn for trinn. Hvem vet, det er mye som kan skje både på opptur og nedtur i en loftstrapp.

 

Ha en nydelig dag, enten du har loftstrapp eller ikke J

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg