Nei nå er det nok… for jeg er gal..

Nå har jeg stått på hodet i drivhuset i to dager og har fått masse av overvintrede planter i nye potter og ny jord. Og i dag har jeg sådd ca 5.000 frø og har enda noen poser igjen. Jada.. bare ti still,, jeg er fullstendig klar over at jeg er gal og aldri lærer. Det vil dere få se når det begynner å spire og det blir prikletid.. juuuhuuu.. da blir det liv.. rajj ,, rajj… OG har tatt bilder så det blir nok innlegg om ikke så lenge.

Men nå er det nok for ei stund.. ! Nå er været omtrent på denne måten (unnskyld dårlig bilde i motlyset…

Så da tar jeg med meg fotoapparatet og madammen og drar ut i bygda på tur.. Og spiser middag på tur hjem ,, ett eller annet sted 🙂 Om det blir noen spennende bilder så kommer det nok en liten rapport.

Her i området hadde jeg tenkt meg, men er nok mer vinter der nå. Det er ikke lange biten derfra til Polarsirkelen.. og er et yndet sted om sommeren for botanikere og andre blomsterelskere. 

Gjett hvor det er 🙂

Ha en vakker søndag.. så blir det kanskje en fotosafari derfra 😀

12 kommentarer
    1. Måtte jeg bare hatt halvparten av din energi, min venn….Og at du er bitt av bloggebasillen, det er helt sikkert… smiler.
      Det siste bildet, kan det være Sulis?
      God tur ut i finværet

    2. Miss Imperfektum: Takk skal du ha 🙂 Nå varierer vel energi nivået regner jeg med. Men det er ikke der du tror, men holder det hemmelig litt til 🙂 Ha en fin søndag, kos deg i godværet

    3. Kan ikke si annet enn at du er flinkere/galere med frø og sånt enn meg. Jeg har ikke så veldig grønne fingre, men liker jo å ha det fargerikt og pent rundt meg 🙂 Jeg har ikke sådd noe i år. Og kommer heller ikke til å gjøre det. I år er energien min helt på bunn. Så de tingene der får vente litt 🙂
      Ha en fin tur, og kos dere masse. Fint å tilbringe litt tid sammen også 🙂

    4. Så hyggelig å ta med madammen ut på tur da…håper det ble en god middag på dere også 🙂 Husker ikke navnet på det stedet med masse blomster, men er det ei slags øy med palmer og eksotiske blomster også, har jeg hørt om mange som har vært på tur dit :))…ellers har jeg ikke peiling….
      Så drivhuset ditt i det forrige innlegget, og at du virkelig fikk til flotte blomster:))
      Sådd en del mer enn meg du ..kanskje 50 frø her..hehe..Fortsatt fin søndag:))

    5. Eva: Takk for svar 🙂 Man skal gjøre det man makter når det gjelder sånne ting. Vi har jo kjøpt planter i alle år fre, til for fire år siden 🙂 Ble en fin tur i godværet 🙂

    6. annebe: Hei og takk for svar 🙂 Det ble både en fin tur og middag 🙂 Men turen ble ikke akkurat dit jeg tenkte. Men det kommer en liten bildeserie senere 🙂 ha en fin søndag 🙂

    7. rundtomkringtrorjeg: Takk for svar og tips.. jeg skal som sagt på fotokurs,,omsider 😛 Jeg kommer tilbake til det stedet når jeg legger ut bilder senere 🙂

    8. Kan underskrive på at han er “bitt av basillen” som hans “venn” så fint sa det. Det han begynner med skal helst være ferdig i går :). Etter hvert som jeg blir sprekere skal jeg nok lure han fra pcen, bruke litt tid på sin lille kone 🙂 Men spøk til side, jeg er veldig glad for at han har så mange ting å styre med , mannen min er ikke skapt for å sitte der, det hadde ikke gått,men en kan ikke godta alt , jeg må få ha han litt for meg selv, ikke sant ? Til påske skal vi bare kose oss med barn,svigerbarn,barnebarn og oldebarn ,det blir kos det . Men jeg er bare glad på hanes vegne <3.ærsord 😉

    9. Ragnfrid: Ja jeg må vel bare innrømme at sånn er det bare 🙂 Men nå er jo blogging egentlig ikke noe annet enn å sette i systen, ting man gjør uansett. Som å tenke, ta bilder, skrive rim og tekster, oppleve ting, samle på minner… – Og lage et sammendrag og dele det med de som synes det er verdt å lese og se på. Mens så er det med det som med alt som føles godt.. og klare å begrense seg 😛 Og påska er jo rett rundt hjørnet, og med fire familier og 12 personer under samme tak… Du allmektige, det kan det bli mye ”blogg” utav 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg