My Paradise, fortsettelse..

Kontrastenes tid, det er våren det – det er vel da vi her i nord merker aller mest at klimaet er en smule forskjellig i dette landet. Men hva betyr vel det når man har sitt lille “Paradis”.

Nå er jeg jo ganske så sikker på at verken øst- , eller sør- eller vestlendinger jubler “Hallelujah” til dette Paradiset, men nå hjalp heldigvis vårsola til med refleksen i det meste av snøen.. så den ble ikke riktig så synlig 😀 Men nå skal jeg ta dere med inn og gi en liten titt på hva som har skjedd og skjer siden sist.


Her er litt av det jeg priklet før påske, så de har da vokst litt i alle fall.. men vi kan ta et par blikk på litt nærmere hold, og også på agurkplantene, som er eneste grønnsaken i flokken..


Men nå begynner jeg å få en slags herlig hyper aktiv panikk lignende kribling som går i stereobølger gjennom meg. Altså gjør for all del ikke noe forsøk på å google det begrepet der.. det eksisterer kun veldig lokalt her hos meg. Og det skjer hver gang jeg ser over hva som er igjen å prikle.. og når jeg aner hvor trangt det kommer til å bli…


Og dette er ikke alt. Men det verste er at jeg sår alt, selv om det er over 1000 frø i enkelte poser. Og så sliter jeg noe fenomenalt med å avlive sånne små babyplanter.. sukk..


Men nå skal jo alle disse, og en gode del til høyre som ikke vises i bildet, av overvintrede geranium, fuchsia og hortensia ut av drivhuset etter hvert og beslaglegge et soverom til de kan plantes ut i slutten av mai en gang… Men det er noen såkasser jeg er litt spent på selv,, som skal bli til mangfoldige ampelplanter…

Disse har jeg aldri prøvd før.. så de skal vi følge litt ekstra nøye i tiden fremover.. men også her  er det på høy tid å begynne å prikle.


De er ikke store når de skal over i potter, og det kan se litt brutalt ut, men det går som regel veldig bra. 🙂 Men prikleprosessen er liksom ikke ferdig sånn for alltid. Man må følge med om de vokser sånn at det må etterfylles med jord.. og det blir nok ompotting og litt av hvert fremover..



Og nå får de jo gjødselvann.. men det er en egen prosess som jeg får komme tilbake til. Om jeg rekker å ta bilder da.. det blir travelt dette.. men så moro 😀 

Ha en herlig helg og vår der du bor 🙂

Copyright: Jan E. Håkonsen

 

 

8 kommentarer
    1. monomarit: Takk det samme du, det er jo litt mer moro med en blomsterprakt i sommersol, enn i gråskodde og iskaldt regn 🙂 Men det går seg til,, akkurat som å sørge for å være i forkant av søppelbilen 😀

    2. Artig å se ..og det er nok kommet litt lenger hos deg..men jeg har jo bare en liten vinduskarm som drivhus også da…og jeg ser de har vokst..så det går fremover 🙂 Blir jo litt av hvert av vekster hos deg til sommeren både blomster og spiselige ting…blir gøy å følge med videre :))
      Leste det forrige innlegget også..er som regel innom selv om jeg ikke alltid kommenterer :))
      Ha en fin lørdagskveld :))

    3. annebe: Tusen takk 🙂 Nei du allmektige, man rekker ikke kommentere alt, og særlig om man har mange man følger.. da blir det fort alt for mye 🙂 Ha en fin lørdag du også 🙂

    4. Så kjekt å se fremgangen. Og så skremmende å se hvor mye du har igjen å prikle. Men du er god du, og når man har en sånn hobby, så er det jo bare kos 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg