Hvor er duuuuuu…. ??

Nå leter jeg ikke etter gode gamle barneleker -som for eksempel gjemsel, men det skal jeg gjøre en annen dag. For det er vel ikke tvil om at mange av de er i ferd med å forsvinne. Fortrengt av datateknologiens makt over ungenes sinn og ikke minst tid. 

Neida, jeg ga meg i kast med den enkle oppgaven å lete etter våren her jeg bor. Jeg blir jo så til de grader inspirert av alle de fantastiske vår bilder som blir lagt ut på forskjellige blogger her inne.Og for å si det mildt, så er jeg rimelig lei vinter og snø nå. Og særlig når snøen begynner å ligne på gamle gravhauger fra vikingtida.

Men det er en snø dunge så fortenk, og rett ved Helsesentret, Idrettshallen, Svømmehallen, barneskola  OG…. som dere ser…

Men nå går det an å bruke det meste av utstyret ute i barnehagen i alle fall. Og der finnes jo ennå en del av gamle gode leker. Og når jeg ser meg litt rundt meg så er det  tegn til at våren begynner å ta tak….

Det sildrer og renner. Og jeg satte jo ut en aldeles vakker markering på plena i høst, bare liksom for å måle snødybden når jeg begynte å vandre til å fra drivhuset mitt….


Joda, det har jo skjedd noe,, men hvordan ser det ut oppi fjellsidene her? Nå skal jeg innrømme at jeg neppe er den mest iherdige turgåer, så jeg må ta meg litt i nakken for å få en liten titt…


Nei ikke tale om at jeg går helt opp til det vi kaller for Storflåget  her. Jeg har lagt ut bilder før av det spesielle fjellet her, men her får dere et glimt av det litt til høyre i bildet.

Men uansett hvor jeg leter og kikker… så er det ikke lett å finne noen fargerike tegn på at våren har tatt skikkelig tak i naturen rundt omkring her….


Ja jeg kom visst overraskende både på furua som ikke hadde rukket å barbere seg, og på maurene,,, som var så beskjedne at de ikke turde viser seg en gang….


Men der,,  jaggu var det en liten fargeklatt i alt det gråkledde rundt meg… og en ørliten vårbekk som vasker bort støv og skitt etter en lang vinter…


Men det var nok i tidligste laget og lete etter våren ute,,,, Men jeg har da drivhust mitt.. og VET jo at det er lenge til mine små babyer er så store at de kan få komme ut derfra.

Ha en herlig helg alle sammen 🙂 

 

Copyright: Jan E. Håkonsen

21 kommentarer
    1. Før var jo dagene fylt av den type leker ..og det er litt leit at det er på vei ut..men sånn er livet :))
      Flotte naturbilder…og jammen var det mer vinter hos deg en her gitt..men den kommer jo..
      Her er det sol og varmt i lufta i dag…og det er alltid deilig med slike dager ….:))
      Synes den furua kunne barbert seg..nå som det er helga og greier …hehe…

    2. Moro å se hvordan ståa er oppe hos deg. Om noen uker er det din tur til å vise fram fargeprakt!
      Venter spent på innlegget om barneleker. Det er ingen tvil om at dataen stjeler mye tid, både hos barn og voksne. Jeg har satt restriksjoner både når det gjelder film og data. Ikke veldig strenge grenser, men hvis det bare blir innesitting og glaning for ungas del (og ens egen del) må en ta litt tak i det! 🙂

    3. Våren kommer skjønner du, den har nok bare gjemt seg litt ja 😀 Men du fant da noen lyspunkt 🙂 Det er jo litt galskap innimellom her også, plutselig snør det litt igjen… men i dag er det deilig, og sol!! Ha en fin dag 🙂

    4. karidansen: Takk og takk 🙂 Ja det er helt sant.. nå har jo barnebarna restriksjoner hjemme.. så blir vel litt slakkere regler her da 😛 innrømmer tvert

    5. Hos besteforeldre skal det være litt slakkere regler. I hvert fall så lenge det ikke går helt på tvers av det foreldrene ønsker, eks voldsom foring med søtsaker.

    6. Oj, er dette nå? Her har det vert sommer i dag, fåt ferig skrapet uthus og malt. Dagene går bare for raskt for tiden. Flotte bilder har du levert uansett da, håper varmen og våren kommer for fult hos dere 🙂

    7. Men det med ispinner før frokost, vil jeg bare si at det kun er farfar. Mat først, is etterpå ,
      kanskje. VI er egentlig ganske lydige, å gjøre som foreldrene sier, men litt må besteforeldre ha lov å skjemme dem bort.

    8. Våren er på vei til dere også. Det kan bare gå en vei nå 🙂
      Fine bilder som sier at om et lite straks så er våren der.
      Her sørpå er det sol og fint om dagen. I morgen skal det vist bli sommer temperatur også, så det er best jeg kommer meg i seng så jeg får med meg mest mulig av dagen 🙂

    9. rundtomkringtrorjeg: Ja det er vel ikke tvil om at det er på denne årstiden forskjellen mellom nord og sør er størst..og nå bor jo jeg omtrent midt i landet.. 😛

    10. Åse Helen: Nå er jo jeg morgenfuggel da.. for det aller meste. Og vår blir det over det ganske land. det er jeg sikker på ,,, nyt godværet og ha en vakker søndag 🙂

    11. Som regel har vi aldri hatt vår her nord,det har gått rett til sommer, men de siste årene har vi hatt milde vintrer og faktisk vår ,men det hører til sjeldenheten. Husker 17.mai i 1976,masse snø,det smeltet ned på et øyeblikk, vi satt etter barnetoget på verandaen til svigers.,drakk kaffe, da så vi hengbjørka spratt, i løpet av den 17.mai kaffen, ble det grønt,mest vanvittige jeg har sett, men det skjer ikke hvert år, gikk så fort at veien raste ut like utenfor tettstedet . Til opplysning i dag ,
      22.4, så snør det vannrett, litt trist kjenner jeg, men får kose seg innendørs 🙂

    12. Ragnfrid: Nei den våren er en luring,, egentlig et håpløst prosjekt å lete etter den.. Det ligger faktisk an til en sånn ”eksplosjon i naturen i år også.. Det er store knopper på trærne så litt varme nå.. så… **pooofff**

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg