Unnskyld, men det blir en tur til hit…

Nå florerer det jo med vår bilder på så mange blogger at jeg er jo bare nødt til å smette innom drivhuset og få min vår følelse 🙂  Og det skjer da saker og ting der også.. Men det er lenge til det blir som det har vært… både inne og utenfor…


Men hvis man bare ser seg litt tilbake,, så ser man at det går fremover.. 


Jada, dette er agurkplanter.. og sånn så de ut i går. I fjor visnet de plutselig når de var på denne størrelsen, så jeg er litt spent i år.

Og det begynner å bli fullt på alle benkene mine.. men har ikke fått panikk ennå… 



Og noen begynner å se bedende på meg og spør om det er mulig å få komme over i større potte…

Men nå fikk jeg priklet de siste som er prikleklare i går kveld…

Men det er jo noen som ikke har kommet sålangt ennå.. for det meste Lobelia. både heng- og kantblomster… 

Så nå blir det mest vanning og lufting fremover…  og da kan jeg jo unne meg noe godt i samme slengen….

Og jeg kan garantere at disse vaflene er både sunne og gode… de kan både diabetikere og de med lactose allergi fint spise 🙂 

Når jeg har fått priklet alt så skal jeg jaggu lage en spørrekonkurranse på antall potter i drivhuset mitt 🙂 Det kan jo bli litt artig 🙂 Ha en fortsatt fin søndag 🙂 

 

Copyright: Jan E. Håkonsen

18 kommentarer
    1. Hyggelig med litt forskudd på sommeren…da varer den litt lenger 🙂 Flotte vekster du får til 🙂
      Og det ser ut som det blir masse planter hos deg i år også..trivelig å kose seg med vafler , men du holder på med en av dine favorittsysler…slik jeg har lært deg å kjenne i allefall :)) Fylte på litt mer jord på mine planter i stad jeg også..takk for tips :)))

    2. Så gøy å se det ikke bare er jenter i 20-åra som styrer med klær og sminke her på blogg.no! Fine bilder, skal se det vokser og spirer etterhvert! 😀 Vaflene så forresten også veldig gode ut 🙂

    3. Der var det jammen mye blomster du har sådd. Det er litt av en jobb å prikle om og passe på.
      I fjor sådde vi masse, alt fra sommer blomster til Ingefær. Hele kjelleren var full og det ble mye fint og spiselig av det. Jordbærene høstet vi av helt til september. Helt utrolig, de ville ikke gi seg.
      I år har vi ikke plantet noe enda. Vi skal kjøpe det meste men i alle fall plante sukkererter.
      Du trives nok godt med dette ettersom du har drivhus. Det er morsomt å lage selv da, men i år ble det ikke her.
      Ha en fortsatt fin søndag 🙂

    4. annebe: Ja jeg innrømmer at det blir noen timer i drivhuset.. når det går for fullt så ryker det fort med en ført … femti liter vann for hver vanning. Men når det ikke er fare for frost så har jeg jo påkoblet vann rett uttafor døra der

    5. Åse Helen: Det er jo ikke alltid det passer med alt. Det er mye arbeid så man skal ha tid til det. Så til neste år så er dere kanskje i gang igjen 🙂

    6. Det kommer til å bli en oase hos deg om ikke lenge. Så mye som du har av forskjellige ting. Og det er jo faktisk den største glede, når man har fått ting til selv.
      Jeg treffer en for tiden, som var hjemme hos meg i dag. Han har utdannelse innenfor gartneryrket. Og jeg ble så glad da han sa at epletreet mitt (min store stolthet) var perfekt beskåret 🙂 Da ble jeg ikke så lite stolt gitt 😉
      Kos deg masse videre med fremgangen i drivhuset 🙂

    7. Greit å få en liten oppdatering fra drivhuset ditt. En fin måte å få vårfølelse på når våren er litt sen utendørs.Gjettekonkurranse er alltid spennende! 🙂

    8. Eva: Takk for kommentar 🙂 Artig å få hyggelige bemerkninger, men det viktigste er jo å tørre å prøve. Som regel så går det bare godt. Jeg kommer nok til å få plassproblemer.. men den tid den sorg 🙂

    9. Nå har jeg jo ikke vært på bloggen noe i det siste, så mye av det på bildene er vel allerede priklet, men jeg tipper at du sikkert har nok “håndarbeid” for en god stund fremover i drivhuset ditt 🙂 Ha en fin lørdag.

    10. Miss Imperfektum: Takk for kommentar. Nei jeg har jo sett at det har vært lite innlegg fra deg siste tiden. Men moro at du fant frem til dette innlegget. Det er mye jobb og masse moro i drivhuset fremover. 🙂 Takk og en fin lørdag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg