På rygg med kamera mellom Geranium og Flagg :D

La det være sagt med en gang at alle bildene her ble tatt i går, med unntak av dette 😀 Men det er travelt i drivhuset, og utrolig moro,, så det blir nok en tur dit i dag også 🙂 

Det er aldeles ikke usunt å ha det travelt, så lenge man trives med det man holder på med:) Egentlig er et blogginnlegg om dagen i meste laget, men når jeg først har tatt bilder og prøver å lage mine innlegg litt kortere.. så får det bli en “del to” 🙂  Så jeg fortsetter litt innenfor disse veggene,,,

Men nå må jeg ha jord.. og endelig så har denne kjøredoningen kommet frem fra snøen.. den var jo rimelig  “bortevekk” en stund.. Men skal dere se det så får dere scrolle bakover i drivhus bloggene mine 😛

Men vent nå litt.. syntes jeg så noe i bedet rundt drivhuset…. 


Smiler.. du verden tror jaggu det begynner å sprette utendørs her også 😀

Men man må være litt brutal når man holder på med denne typen hobby.. De her plantene har vokst litt vel fort og må få litt behandling før de pottes om.. Brutalt men gir kraftigere og fyldigere planter selv om det tar litt lenger tid…

Og sånn ser det ut når den jobben er unnagjort, 🙂 ,,, men det er den på langt nær ennå, sånn at det er sagt… ) 

Mens andre kan ompottes for andre gang når de har vokst seg ganske så store.. men det er ikke alt jeg får potta om på denne måten.. det tar jo en god del mer plass..

Men nå var jeg i alle fall ferdige med den sorten, og mener bestemt det er ringblomster. Nå var jeg jo smart at jeg brukte noen midlertidige navnelapper med papir og penn, og det blekket var så dårlig at de var uleselige kort tid etter. Så det blir spennende å se når blomstringa setter inn.. 😛

Nå er det bare resten igjen 😀  Ha en vakker Mai dag alle sammen 🙂

Copyright: Jan E. Håkonsen

 

4 kommentarer
    1. Ja, det vokser og gror, både ute og inne oppe hos deg. Ser ut til at våren har kommet i nord også! Her har bjørka fått grønt slør. I dag er det surt og kaldt, så våren tar en liten pause….. Tålmodighetsarbeid med den ompottinga…..men en ser resultater av jobben. Det er en fin avkobling i å jobbe med planter. 😀

    2. karidansen: Hele naturen her står faktisk på “hold” sjelden jeg har sett trærne så parat til å slå til når bare et kommer sol og varme. Da kommer det til å eksplodere 🙂

    3. Da var våren kommet i hagen din også ja :)) Jeg og kan tenke noen ganger at jeg ikke orker lage et blogginnlegg..men så bare mååå jeg bruke de bildene jeg har tatt..hehe..
      Ser ut som det gror godt i drivhuset ditt ja..mine stemor har kommet seg litt..men jeg synes de er litt blasse i fargen…tror jeg må potte dem om i løpet av ei ukes tid nå :)) Kos deg videre på første dag i mai:))

    4. annebe: Det er vel ikke så veldig lenge til du kan plante ut stemora 🙂 jeg burde sådd mine et par tre uker før.. pleier jo å sette ut noen til 17 mai.. men ser tvilsomt ut iår Ha en fin dag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg