Hender – dag 5 i foto utfordringa :)

Hender ja, egentlig en lett oppgave siden jeg ennå har begge mine i behold. 🙂 Men jeg har jo min gamle mor på 91 år på sykehjemmet. Vi bor jo veldig nært så vi er jo innom der annenhver dag. Og i går på 17 mai så var vi der to ganger, både under barnetoget og under borgertoget. Og der står en treskulptur i hallen på sykehjemmet, som viser to utstrakte hender.

Og et lite nærbilde….

Men egentlig så er det jo disse hendene jeg vil vise. Hendene til min gamle og kjære mamma. Jeg er så glad for at jeg har vært så heldig å få ha henne i så mange år, og at hun enda kan se på meg, gamle kallen på 67 år og kalle meg gutten sin, stryke meg over håret og holde i mine hender. Jeg vet jo at det er så mange som aldri får oppleve det. 

Derfor så deler jeg litt på mamma sine hender 🙂 

Ha en fin mandag rundt om i Norge 🙂

12 kommentarer
    1. Herlige bilder og ord. Ja, herlig er vi som kan holde vår mor i hendene enda. Min mamma var her sammen med oss i går og det var finfint. Ha en herlig mandag!

    2. Det var fine bilder av hender.
      Flott skulptur også 🙂
      Håper jeg får ha moren min til hun blir godt opp i 90-årene jeg også, så lenge helsen er god 🙂

    3. Veldig flott tolkning av oppgaven! Begge bildene er veldig treffende, men bildet av moren din er veldig fint og rørende. Flittige arbeidshender fra en dame som har levd ett langt liv. Så heldig du er som enda har moren din i live – det er slett ikke alle som er så privilegerte.
      Det første bildet er for øvrig veldig kjent. På dette sykehjemmet bodde min farfar i ett par år, før han sovnet inn der i 2006. Mange gode og vonde minner herfra altså.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg