Uvant synsvinkel – foto Challenge dag 6

Ja det er vel bare å fortsette når man først har meldt seg på denne foto utfordringen. Selv om grunnleggeren, “Frodith herselfe” både hadde bursdag og var syk i går. Den kombinasjonen var kanskje en “uvant synsvinkel” i seg selv. Av en eller annen grunn så jeg for meg trær når jeg leste denne oppgaven. Og siden jeg først var i toppen av lønna mi under oppgaven “Latter” så kunne jeg jo like greit se verden fra en litt uvant synsvinkel.

Aha, er det sånn huset ser ut ovenfra, og der ser jeg jo et glimt av drivhuset også,,,

Øjj, det er et stykke ned ja, og sandaler og klatring i trær… Ja den fikk jeg kjeft for.. 😛  Men trær ser jo normalt ned på deg, så da kan man jo like gjerne legge seg flat og se opp på de… Da ser det omtrent sånn ut, legger fort til at dette er ei bjørk i en park i sentrum rett bort i gata for meg…

Mine foreldre plantet jo to hengebjørker på tomta her rundt 1955, samtidig som lønna ble plantet. Det var ikke enkelt å få saget ned den siste siden den var enorm i omfang og mye hus rundt. Men så fant jeg en kar her i bygda som hadde spesialisert seg på sånne oppdrag. Jeg syns dette bildet passet perfekt i denne oppgaven også. For de spesielt interesserte så ligger det innlegg i arkivet mitt, om akkurat den bjørka der 😀

Da var mitt bidrag nr 6 levert 🙂 

 

20 kommentarer
    1. Sprekt gjort. Jeg har en anelse om hvem som kjeftet………..! 😉 Du fikk jo noen bra bilder, da,og så lenge du kom deg helskinnet ned, så var det verdt det! 😀

    2. Artig å se huset ditt fra den kanten …..ser ut som du har grill også :)..har fulgt med selv om jeg ikke har kommentert de to siste dagene..så jeg så deg da du satt oppi treet og lo også :))
      Bjørk er fine og vårlige motiver ….

    3. annebe: Ikke hver dag jeg ser huset derfra heller 🙂 Og grill står det der.. har faktisk fått stått der tildekket i hele vinter:) Må rødde vekk vedlagret på terrassen før jeg får gjort den klar for sommeren 🙂 Har jo fått med meg at formen ikke er helt grei så jeg ønsker god bedring 🙂

    4. Jeg skjønner Madammen godt… i dette tilfellet. Hun skjenner fordi hun er engstelig for at det skal skje noe med Gubben hennes! Men siden du sier at du kan være en stabukk, så gjør du vel som du vil…og så tar du i mot kjeften som “En Mann” etterpå! 😉

    5. Hehe, det var morsomme bilder fra en uvant synsvinkel ja 🙂
      Ser en del bilder nedenifra og opp, men ikke like mange oppenifra og ned, så det var gøy! 🙂

    6. karidansen: 🙂 Det er nok det det er, en fin blanding av overgitt bekymring, så jeg tok på meg joggeskoa når jeg måtte opp for andre gang og få tatt de ”latter bildene 😀

    7. Flott vinkel det der, å se huset ovenfra. Er ikke så ofte man kan se ned på eget hus. Det kan jeg, siden huset mitt ligger nedenfor en skråning, og oppi skråningen går en gangsti 🙂
      Fine bilder, og tøff type som klatrer høyt til værs 🙂

    8. Eva: Takk skal du ha..er jo veldig flatt her omkring i alle fall mellom fjellene i øst og vest. Tøff ja..leer. kan hende det er en del andre uttrykk som passer bedre 😛

    9. Ja, med dette har du truffet bra i oppgaven uvant synsvinkel. Spesielt synes jeg de to bildene fra bjørka var fine. Du må passe deg så du ikke faller ned, he-he ! Jeg er kraftig på etterskudd har ikke fullført fotoutfordringen hender en gang, men det blir.
      Ha ellers en hyggelig morgendag, uuuups det er blitt i morgen allerede da klokken er litt over 24.00, så da sier jeg like godt ha en hyggelig dag !

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg