Morgengry – med varierte minner.. dag 10 and the end of foto challenges :)

Jeg har vel som de aller fleste ganske mange bilder av soloppgangen. Og for de som kjenner meg bittelitt så vet de jo at jeg er en morgenfuggel av rang. Men når jeg skulle finne noe til siste utfordringen som Frodith så vakkert plasserte i våre fang, så spekulerte jeg litt.

Jeg tenkte jeg at det kanskje ble for enkelt med en sånn “hvilkensomhelstsoloppgang” . Men at det måtte være noe som det var mye minner i og som har vært nevnt i mine temaer her inne i andre innlegg. Det kunne selvagt vært romantiske minner, men det blir det ikke denne gangen,, 🙂 

Dette er et bilde som er tatt tidlig en morgen, og er fra den arbeidsplassen jeg hadde i godt over 30 år. Det viser den måten vi fraktet lange kabler ned til kaia da. Jeg brukte mye tid til å få på plass dagens metode, som er beskrevet i et annet innlegg, om kabelbanen. Men jeg skal ta med et helt nytt bilde fra kaia.

Jeg har vært heldig og har hatt en arbeidsplass som har gitt meg masse utfordringer og gleder. Og jeg har ikke mistrivdes en eneste dag på alle de årene. Hovedkontoret ligger i Oslo, og det har blitt utallige reiser nedover dit. Og som regel med første fly om morgenen og siste tilbake om kvelden. Dette bildet er tatt med telefonen en tidlig morgen på flybussen fra Gardermoen og inn til Oslo sentrum.

Men nå er jeg pensjonist, og det er vår  og det er masse forventninger og lengsler til gode stunder på terrassen. Men det blir min første sommer på mye lenger tid enn i den jobben jeg hadde – UTEN røyk. Jeg tror jeg har to blogginnlegg om min røykeslutt. Og jeg må innrømme at det er mange minner fra morgenstunder i Paviljongen. Men jeg er sikker på at jeg kommer til å trives der UTEN røyken også 🙂

Da har jeg avlevert innlegg og bilder til Challenge number 10, og ønsker folket en nydelig pinseaften.

12 kommentarer
    1. Gode minner er vel verdt å tenke tilbake på. Kjekt å ha sånn type minner på bilder også 🙂 Du er morgenfugl, og det høres bra ut. Komme seg tidlig i gang 🙂 Jeg er hverken det ene eller det andre jeg. Og for tiden sover jeg max 3-4 timer om natta. Men snart kommer nok en periode med 10-14 timers søvn, hvor jeg da tar igjen det jeg mister nå, håper jeg 😉
      Fin pinse til deg også 🙂

    2. Morgenstund uten røyk i paviljongen, det høres bra ut. Godt å bli pensjonist etter et travelt yrkesliv. Du er ikke den som “setter deg til” av den grunn. God pinse til deg og Madammen! 😀

    3. Fine minner. og ja, litt mer substans enn bare bilde av soloppgangen. Så deilige med et liv uten røyk, håper du drikker kaffe, det er min største lykke om morgenen 🙂 God pinseaften til deg og 🙂

    4. Veldig talende bilder, som helt klart sier mer enn et “vanlig” soloppgangsbilde, ikke at det er noe galt med dem heller altså. Selv tenker jeg enda så det knaker på denne siste oppgaven, så vi får se hva det blir til slutt. God pinse

    5. Moro å høre om dine morgengryepisoder her 🙂 Og jeg er jo litt innside på disse kablene, så skjønner jo hva du prater om hvertfall 😀 Fint det bildet av bildene på veien også. Fin morgengry 🙂 Veldig koselig at du var med på challengen 🙂 Jeg skal bli ferdig med mine dager og så er det klart for Galleri Frodith-utstilling 🙂

    6. frodith: Ja kabel er ikke det som tenner folk mest. smiler.. men det er mye mer spennende enn de fleste aner 🙂 Blir spennende å se ditt sammendrag av foto utfordringene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg