Pensjonister burde i hvert fall ha tid til å blogge…

Jeg var jo faktisk inne i en ganske så stabil blogge rutine en periode her. Ja, i følge sikre kilder, kanskje i overkant stabilt til og med. Men nå er jeg jo litt sånn som person, det er ”enten eller”. Men nå skal jeg være litt snill med meg selv og si at jeg bare skal la være å komme med forklaringer på hvorfor man blir borte fra bloggen i en periode. Blir jo litt sånn smådumt å lage blogginnlegg om hvorfor jeg ikke blogger. For tid har man jo til det aller meste. Til syvende sist så er det jo å prioritere…

Nå blir dette et rart innlegg. For jeg kan jo ikke ligge langflat på min egen terrasse som han karen på bildet. Og i alle fall ikke før jeg har fått plantet ut og fatt plass til hagemøbler,, og dessuten så  har jeg vært en del borte.. og er borte akkurat nå også. Jeg laget et innlegg helt i starten av bloggen min.. om terrassen min.. og om noen husker det så var det ved lagringsplass om vinteren…

Ja nå har jeg ikke laget dette for at det skulle være vakkert, det er jo for det meste dekket av snø hele vinteren. Men det gir kortreist ved inn terrassedøra og rett i ovnen..

Men nå rakk man jo ikke brenne opp alt.. så resten må bort for å få plass til paviljongen.. en mengde med urner.. hagemøbler… og så bortetter som det heter på vårt andre språk…

Da finner man frem litt verktøy,, litt gammel skrapmaterialer…

Sa jeg at dette skulle bli vakkert?,, neheii.. det gjorde jeg så visst ikke..  Men de neste bildene er vakre..

Barnebarn i full aktivitet, med transportmiddel og uten kjøreløyve. Ohh yess,, om det er noen sarte sjeler som leser dette, så er det barnearbeid på sitt beste.

Denne karen er jo noe større da. men var og hjalp til med ved for noen år siden og jeg spurte om han ble sliten. “Neida farfar,,” sa han, “Vi må jo se på det som en lek…” Leer,, der har vi voksne noe å lære.. Og nå har han avansert fra trehjuling til enhjuling..

Og den er heller ikke vakker.. den trillebåra har fulgt meg siden vi bygde eget hus i 1974. Og også etter at vi overtok heimhuset noen hundre meter unna der vi bygde.

Juuhuu,, her går det unna..  og bare for å ha sagt det da.. så satt ikke verken jeg eller madammen på rompa og så på guttene.. Men de gjorde en staselig jobb..

Men det er ennå litt igjen.. og nå begynner drivhuset og slå kul på seg.. og jeg har ikke ennå fått planta ut stemora.. og de skal IKKE plantes i noe på terrassen..

Dette er bare helt midlertidig lagring for å få litt bedre plass i drivhuset mens vi er borte.. og hvor vi er? Ja det får dere vite etter hvert,, men her er vi på tur dit..

Og her er utsikten fra der jeg sitter akkurat i skrivende stund.. for de som leser og kommenterer.. så gjett i vei 😀

Ha en vakker helg alle sammen.

Copyright alle bilder : Jan Håkonsen

30 kommentarer
    1. Det var litt av en ved-jobb. Godt du hadde god hjelp 🙂 Ser ut som du er på tur med Hurtigruten gitt, og det er en vakker opplevelse som jeg håper jeg får oppleve en gang. (dvs jeg må få Gubben med på det) God tur videre, hvor enn du måtte være 🙂

    2. BArnearbeidpå høyt plan.. Så gøy tenker jeg . At de vil være med oss.
      jeg har en liten som hjelper når han kan, og de to andre har gjort mye opp igjenom årene uten tvil..
      En familie er og blir en familie.
      Mye ved vi måtte flytte på vi også. Det gjorde jenta mi igår, mens jeg bygget videre på en platting.
      Liker jobbing.:)

    3. Jeg skal ikke gjette på hvor du er , men det ser da riktig så idyllisk ut.:) Koselig og flott at barnebarna er med på vedstabling. Det er langt fra “barnearbeid” i ordets rette forstand. Ja, blogging tar en del tid….det er moro, men jo mer tid vi tilbringer ved dataen , jo mindre tid blir det til andre ting. Jeg har ikke nettbrett, og synes det fungerer dårlig å skrive fra mobil..Så da blir jeg sittende her. Jeg har en ørliten mistanke om hvem den “sikre kilden” er (med hensyn til at du har vært “i overkant stabil” med blogginga.) Vi damer er jo flinke til å si fra hvis vi synes gubbene bruker for mye tid på hobbier eller andre “unyttige” ting….. (Du trenger ikke bekrefte mine antagelser!) Ha en strålende tur og ei fortsatt God helg på “prammen” med Madammen! 😀

    4. Liv: Hei og takk for kommentar 🙂 Vi er nok i Lofoten ja. Yngste barnebarnet på Rognan skulle delta på kursstevne i Kabelvåg og vi kjørte over for å overraske han med å se på 🙂 Og lå på Thon hotell i Svolvær med utsikt rett ned på nordgående hurtigrute. 🙂 God helg

    5. Min matgale verden: Hei og takk for kommentar 🙂 Vi er nok i Lofoten ja. Yngste barnebarnet på Rognan skulle delta på kursstevne i Kabelvåg og vi kjørte over for å overraske han med å se på 🙂 Og lå på Thon hotell i Svolvær med utsikt rett ned på nordgående hurtigrute. 🙂 Men vi har tatt hurtigruta mange ganger og det kan anbefales på det sterkeste 🙂

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Herlig å høre. Unger har bare godt av å få bli med på sånne ting. Utfordringen er jo å få de til å ta det som en lek 🙂 Ha en fin kveld

    7. karidansen: Hei og takk for kommentar 🙂 Vi er nok i Lofoten ja. Yngste barnebarnet på Rognan skulle delta på kursstevne i Kabelvåg og vi kjørte over for å overraske han med å se på 🙂 Og lå på Thon hotell i Svolvær med utsikt rett ned på nordgående hurtigrute. 🙂 Nå skal vi ha et par dager i rorbu like ved der den sikre .. altså der madammen er født. Så nå sitter jeg på rorbu og kommenterer blogg 🙂 Ha en fin kveld

    8. natheless: Hei og takk for kommentar 🙂 Vi er nok i Lofoten ja. Yngste barnebarnet på Rognan skulle delta på kursstevne i Kabelvåg og vi kjørte over for å overraske han med å se på 🙂 Og lå på Thon hotell i Svolvær med utsikt rett ned på nordgående hurtigrute. 🙂 Nå har jeg brukt “copy&paste” på denne kommentaren, men håper det er greit 🙂 Nå skal vi ha et par dager på rorbu her i madammens hjemtrakter. 🙂

    9. Så herlig å få orden på terrassen til dere er tilbake…..og jeg gjetter dere er på tur nordover et godt stykke. Skal tro om dere passerer de 7 søstre på det ene bildet der?
      Så fint og ha barnebarn som ønsker å hjelpe og tar det som en leik.
      Kos dere der dere er:).

    10. Så kjekt når de små har lyst å være med å jobbe. Det er inspirasjon verdt å motivere 🙂 Og fint blir det jo også, når man får ryddet og ordnet litt 🙂
      Stemorsblomstene dine ser jo så flotte og sterke ut 😀 Gjett om jeg fikk lyst på sånne selv nå? 😉 Hehe. Kjekt å se resultatet av de små frøene 🙂
      Hurtigruta er virkelig en flott reise. Jeg har selv reist mellom Tromsø og Havøysund opptil flere ganger. Da var Hurtigruta et nødvendig fremkomstmiddel. Men jeg passet på å nyte turen. Vi bor i et virkelig vakkert land <3
      Ha en flott helg fortsatt, hvor du nå enn er 🙂

    11. Eva: Hei og takk skal du ha 🙂 Vi var på tur til Lofoten med ferge, og lå ei natt i Svolvær på hotell. Nå er vi på rorbu et par dager før vi drar hjem og tenker planter 🙂 Vi har tatt hurtigruta mange ganger og det er bare helt herlig 🙂 Ha en nydelig helg .:)

    12. Den Blå Steinbukk: Nei 🙂 Det meste av bilder i tre innlegg er jo tatt på Skutvik, så vi tok gamle ruta via Skutvik til Svolvær, også siden vi skulle ligge ei natt i Svolvær. Nå er det jo mange alternativer å komme seg til Lofoten.. så normalt i dag så kjører vi Lofast over Bognes/Lødingen 🙂 🙂

    13. Den Blå Steinbukk: Jeg har laget et par litt uvanlige bildeserier nå da. Men har jo tatt noen bilder av naturen som jeg skal se på senere i dag. Blir jo ikke så mye tid på et par dager når vi skal farte rundt på besøk. Men skal jo tilbake i midten av juli 🙂

    14. Den Blå Steinbukk: Ja nå har jeg lagt klar et par album,, var ute i uværet i dag for å få tatt noen bilder 😀 får se når jeg setter det sammen til et innlegg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg