Fra fuggel til,, hår og ull..

Jeg skulle vel egentlig satt sammen noen vakre naturbilder fra Lofoten og lagt ut. Noe har jeg jo delt da. Eller vært ute i kuling og regn i dag og fotografert meg søkke blaut. Men jeg skal jo være her i fjorten dager fra midten av juli, så noe må jeg ha til gode 🙂

Men nå la jeg jo nettopp ut en historie om vaktmester-måsa – og den er faktisk sann. Så da tenkte jeg at det kunne passe med en liten bildeserie som jeg også tok i går. Sauer har også vett å finne ly når det regner.. og det hadde katta til tanta til madammen også, da vi var innom der. Ja,, det var der vaktmester-måsa tok ansvar for bilen min..

Her har de funnet seg ly under en berghammer like ved veien..

Mens katta ser lengtende opp mot sofaen etter å ha blitt sluppet inn ,,

Sauer har jeg jo hatt på bloggen min før, og til og med fått antatt i “Frodiths Galleri”, men da var de ikke våte og småkalde som disse,,

Og katta lar seg ikke be to ganger..

Når jeg så de bedende øynene til sauen, ble nesten fristelsen for stor for å ta sauen med opp i sofaen også, men nå var det jo tanta til madammen sin sofa,, 😛

Men katta var jo på hjemmebane, så det var ikke lenge før jeg ble misunnelig på den…

Men søte og fine var de,, både sauen, eller lammet da egentlig ,,

.. og katta.. 🙂

Og snipp, snapp snute, så var denne fortellingen ute 🙂

14 kommentarer
    1. Litt enklere med katter enn sauer i sofaen ja..hehe…:) Sauene så ut til å ha det fint under knausen der…de trives nok best ute tenker jeg :))) Hygg deg videre i dag :))

    2. Nordlys: Takk skal du ha,, det har sin sjarme dette været også.. men er litt vanskelig å fotografere i motvind når det regner bortoverregn.. _D

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det er helt sant.. det smatt en rev fremfor bilen her i forgårs.. men å få frem kamera og løpe etter den var ikke helt lett 😀

    4. Jeg er selv veldig glad i katter, men også allergisk. Og har katt selv. Men den får ikke være inne så alt for mye. Heldigvis er den ute det meste av tiden, av egen fri vilje.
      Men dyr generelt sett er jo veldig søte synes jeg. Og nå om dagen er det så mange spretne og søte lam. Så man kan bli rent betatt 🙂
      I dag gikk jeg tur med en venn. I for meg, ukjent terreng. Vi gikk over gjerdeklyvere og gjennom porter. Og vips, befant jeg meg midt i en flokk kyr. Det var litt ubehagelig, for kyrne var nysgjerrige. Og så er de jo så store. Så da følte jeg meg ikke så høy i hatten gitt. Foretrekker sauer, men aller mest Pus 🙂

    5. Eva: Husker vi havnet inn på et jorde da vi var og plukka bær for mange år siden, der det var kyr og store kalver. De satte etter madammen, og der er vel første og siste gangen hun har løpt og kastet seg ned og sklidd under et strømgjerde.. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg