På hælene…

Nå føler jeg at jeg er kommet kraftig på etterskudd, og er ikke helt sikker på hvorfor eller om det er sånn. Kan hende vi ble litt lurt av at det ble tidlig grønt og har fått en slags “venter på sommeren uro” i kroppen. Men se nå bare her. terrassen ser ikke ut.. alle mine geranium og fuchsia lempes rundt om.. vedlagret er ikke tomt ennå.. og Paviljong og hagemøbler er ikke på plass,, sukk og stønn..

Men i dag tok jeg tak i mine stemor.. som har blitt jaga ut av drivhuset for flere dager siden.. og bodd i sånne kasser…

Jeg har et bed jeg kaller for “Stemorbedet” og det er rundt syrina… Stemora er jo finest på denne tida (,, og da ber jeg alle sør om Polarsirkelen ti stille.. jeg vet dere er far Ahead of me ,,, ). 😛

Her må det jobbes litt ser det ut til…

Og litt jord og litt humør.. for dette er moro..

Min gamle gode trillebår.. den er minst 40 år…

Og da var jeg omsider i gang…



Men de som var med på konkurransen min og tippet antall potter i drivhuset.. vet det er mer som skal ut. Men først må jeg få terrassen i orden.. og nyte det som er av blomstret for lenge siden i sør..

Og så var det nytelsen….


Følg med.. følg med.. håper at sommeren gir noen muligheter til å nyte en kommende fargeprakt 🙂 

Ha en nydelig søndag folkens 🙂

22 kommentarer
    1. Selv om været er ganske fint her…venter jeg litt på sommeren jeg også :)) ..men ser ut til at blomstene dine er mye mer i “rute” en de jeg sådde..for de ser stusselige ut..hehe…:))
      Syns det ser ut til å bli veldig fint og sommerlig hos deg jeg :)) Kos deg videre i dag :))

    2. annebe: Takk det samme 🙂 Det er ikke alltid man lykkes med selv såing.. men det er bare å stå på 🙂 God tur til Kreta.. kos deg kjempemasse 🙂

    3. Du er nå en flittig maur – og du har satset stort i blomstervegen. det ble nå en ansiktsløftning rundt den buska! Her er det foreløpig bare noen stemor i verandakassa og i kurven ved inngangsdøra. Dessuten noen urter i potter på verandaen. Jeg kjøper noen planter og setter i bed og keramikk-krukker litt utpå sommeren. Har lært at jeg ikke skal ha for mye, for ustelte bed/krukker er verre enn ingen bed. 😛

    4. Alle de stemorsplantene rundt den syrinbuska ble virkelig fint. Syrinbuska her blomstrer i all sin prakt nå, men rundt den er det ikke mye å skryte av, men til neste år…………

    5. karidansen: Takker 🙂 Jeg er faktisk helt enig,, derfor har vi veldig lite bed.. bare det stemors bedet og et til på kortenden av terrassen. Her går det i krukker og verandakasser som skal fylles om ikke lenge. 🙂

    6. Jeg er på etterskudd i blogglesing jeg 😉 Og hagen min, den får klare seg sånn noenlunde selv denne sommeren. Men det er virkelig en fryd for øyet å se bildene dine av vakre blomster og flotte bed. Gleder meg til fortsettelsen 🙂
      Kos deg og nyt. Sommeren har ikke akkurat tatt av her heller. Jeg føler det enda er tidlig vår her 🙂

    7. Eva: Smiler,, ja det er ikke enkelt å holde følge med blogginnleggene. men man får gjøre så godt man kan. Heldigvis så har vi lite med krevende bed, så det meste skal må plantes i urner og kasser 🙂 Vi får satse på at sommeren kommer etter St Hans 😀

    8. tujanka: Takk skal du ha,, er jo ikke rundet St Hans ennå..er jo først på denne tida men pleier å plante ut.. men nå blir det unna for unna.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg