Da gikk startskuddet..

Eller det har jo egentlig gått for lenge siden. Allerede i høst når jeg kjøpte 30 sekker jord og når jeg bestilte frø. Og når man i mars begynte å  tråkke seg gjennom snøen og ut i drivhuset og sådde frø. Her kommer et kort tilbakeblikk… gjennom noen bilder..



Men i dag kom sola og ga et snev av sommerfølelse,, og det skal ikke mer til før man hiver seg rundt.. og blir desperat etter å tømme drivhuset… Og det har jo jo vært overfylt lenge selv om alt av fjorårets geranium og fuchsia har stått på terrassen i flere uker,,

Men fikk da opp paviljongen og noe hagemøbler før det braka løs med planting…

Det er nå enda mer av hagemøbler som skal på plass.. men dette får klare seg i dag.. NÅ var det annet som stod i hodet på oss..

Og har fint lite med blomsterbed.. men en del sånne tønner på de stubbene som står i hagen…

Og mens madammen er i sving oppi tønner og denne gamle støypringen,,,

Så fyller jeg jord for livet i verandakasser og urner… og det er ikke rent få vi har,, selv om de ikke er av det mest fornemme slaget 😛


Og da var det første plantet ut.. så braker det løs med urner og kasser og resten i morgen..  OM ikke værgudene gir oss en på kjeften og setter oss noen skritt tilbake.. 😀

Det må jo vokse seg litt til.. det er en brutal overgang fra drivhuset og til et uteliv..og mye tompotter blir det naturligvis.. men de får stables i lader til senere og vaskes når drivhuset vaskes ned.

Du allmektige så deilig det er å rote i jorda.. men de 30 sekkene jeg fikk hjem i høst.. de holdt ikke gitt.. så jeg måtte avgårde å få noen sekker til..

 

Jeg har jo ikke skiftet jord i urtehagen ennå.. og den ser jo litt miserabel ut..

Men NÅ er vi i gang.. juuhuu.. nå er det bare resten igjen og sol og varme og herlighet 😀

”Mine bilder”

 

 

 

16 kommentarer
    1. Å som dere koser dere! Og det så jo utrolig flott ut der da. Liker sammenplantingene dine, det er jo så mye fint! Jeg har et stort staudebed som er det som jeg styrer mest med, men synes det er utrolig fint med krukker og urner. Litt mindre luking er jo heller ikke å forakte;-)

    2. tujanka: Det har nå blitt sånn her..men ser ikke bort fra at det kan komme mer stauder på sikt 🙂 Men tusen takk.. blir nok mer fargerikt herfra om en stund..om været vil være med 🙂

    3. frodith: Leeer,, nesten 900,, men har jo akkurat begynt jo.,, utålmodige du.. 😛 Så du ikke alle verandakasser og urner bare med jord i??.. det skal liksom planter oppi der også.. 😀

    4. Margrethe: Artig nå 🙂 vi får lite på at det blir noen dager i alle fall. Husker i på denne tida i fjor.. da måtte jeg berge inn i drivhuset før alt druknet.. men SÅ kom varmen 🙂

    5. Det er så gøy å jobbe med jord, og blomster. Se at det blir liv i jorden. 30 sekker høres mye ut, men det går fort unna når en setter igang uten tvil.
      Vet ikke hvor mange ganger jeg kjøper jord i løpet av en sesong.
      Nyt jobben.:)

    6. Håper dere i nord får en fin og varm sommer, da må jo hagen deres bli utrolig vakker og fargeglad med så mange planter. Vi må få følge med på utviklingen utover sommeren, dette er spennende.

    7. Vanja: Takk skal du ha 🙂 Teller ikke så mye jeg heller.. men kjøper jo inn på høsten og lagrer i kjelleren.. så jeg har å ta av når såtida er inne 🙂 Ha en fin søndag

    8. Liv: Takk skal du ha og ha en vakker sommer du også.. jeg vet jo ikke hvor du er i landet,, men håper sommeren blir jevnt fordelt over det hele 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg