Fjordtur i vakkert vær..

Mannskoret jeg er med i var invitert til å synge på åpningen av et nytt landanlegg til et oppdrettsfirma i bygda vår. Og hva er mer naturlig enn å ta turen ut dit med båt. Siden jeg ikke har innhentet tillatelse fra alle så viser jeg ikke så mange ansikter 🙂 Men naturen er vel verdt en titt…

Here legger vi ut fra kaia med hotellet i bakgrunnen..

Her får vi følge utover fjorden,,

Halsgården, et karakteristisk bygg på kysten av Nordland. Og til venstre i bildet dufter det av tørrfisk..

Det kan denne karen bevitne, og han er like blid og har gitt meg tillatelse til å bruke dette bildet 🙂 Det er jo egentlig perfekt, og illustrerer hvor artig vi har det i mannskoret.

Da rundet vi Tangodden fyr, et kjent og yndet utfartssted for folket i bygda. Her har det vært produsert mye klippfisk i gamle dager..

Her ser vi noen av mærene til Edelfarm, som er det anlegget vi er på tur inn mot..

Snart fremme, det er en bitteliten plass, men det skapes verdier for et anselig antall millioner på dette lille stedet..

Så det er ikke rart de har flagget til topps når de feirer jubileum og store investeringer i kai og landanlegg…

Og menyen trenger ikke være profesjonelt utformet når maten lages av noen av Norges beste kokker..

Og her var det fritt frem for barn og voksne..

Da ligger vi til kai.. og koret bidrar til litt kulturelt sammen med hornorkestret…

Da var oppdraget utført og vi drar hjem.. og har følge på hjemturen også…

Runder Tangodden,, og strake veien hjemover..

Og legger til kaia midt i sentrum.. en flott tur og artig opplevelse..

Om noen er i tvil.. så er alle bildene mine 😀

16 kommentarer

Siste innlegg