Midnattsola som ikke kom og ørna som forsvant…

Ja man skal ikke love for mye. Men jeg lovte midnattssola. Da måtte jeg gjøre noe jeg har snakket om lenge.. lete meg frem til tegneprogrammet Paint,, og prøve å lage noe som lignet på ei midnattsol. Og er noen enda i tvil.. så er det bildet rett under her…

For det skyet over som det ofte gjør.. så det så ut sånn her i går når vi dro ut med godt mot og en anelse lysning i horisonten, Men da vi kom frem så var det ikke særlig håp lenger.

Men vi holdt oss der ei lita stund..og da kunne man i alle fall ane hva som foregikk bak skyene,,,

Tidligere på dagen når vi kom fra Bodø.. måtte jeg bråbremse omtrent på akkurat samme sted som dette. For da kom det ei vakker ørn svevende rett over hodet vårt. Men før jeg fikk stoppa og inn i baksetet og fått frem apparatet fra veska.. så var den i vill flukt etter en fugl opp mot himmelen…



Så det ble en perfekt dag med fotoapparat. Ørna som forsvant mot sola som aldri dukket opp.. Jeg må i alle fall begynne å ønske meg et nytt objektiv, Jeg har et 18 – 270 på ønskelista 🙂

Men det er flere dager på kalenderen.. så jeg gir meg ikke så lett på jakt etter midnattsola. Jeg har jo noen bilder av den fra tidligere og kunne googlet. Men rett skal være rett 🙂

Ha en vakker dag alle sammen 🙂

 

 

20 kommentarer
    1. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Nei det er mange som takler mørketida dårlig,, men også de som ikke får sove når det er lyst hele natta. Heldigvis så har jeg aldri hatt problemer med det 🙂

    2. Hehe, fint bilde av midnattsola det der:) Selvskapt til og med 🙂 Jeg har og feil linse til ørne-bilder. Men siden den er perfekt til matbilder, så blir den værende på kamera. Men har ønsket med en skikkelig zoome-linse innimellom ja, når jeg skulle ta bilde av månen som var så svær og sånn 🙂

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Aha,, ja da skjønner jeg. Lange dager og frisk luft og masse som skjedde… da ble man fulle av energi 🙂 Sånn sett er det tragisk at dagens unger legger seg med firkanta øyer etter timer bak kunstig skapt underholdning……

    4. Jeg synes du ga oss en fantastisk midnattsol jeg 🙂 Og skikkelig moro at du er i gang med Paint da, eneste måten å bli god der er å tegne MYE 😀 he-he Og denne var da flott!! Så stå på videre 🙂 Jeg har sett den ekte også før, så ikke så farlig med litt gråvær og kun tegnet versjon 🙂

    5. Margrethe: Ler,, takk skal du ha.. det var i alle fall moro og prøve det.. Frodith har jo trigga meg noen ganger med å lete det frem på maskina.. 😀

    6. frodith: Ler.. tusen takk du.. jeg vet å sette pris på rosen når den kommer fra en spesialist 😀 Men det var moro å prøve.. men rakk jo ikke se på alle funksjonene.. bare knota i vei.. 🙂

    7. Syns du var god til å tegne i Paint jeg…nydelig midnattsol :))..og jeg skimter ørnen der oppe :))
      Som du skriver i det forrige innlegget…kan ikke huske dårlig vær om sommeren før, og eventyrbrus var ordentlig stas :)) Kos deg videre i dag :))

    8. Du er ikke rådløs! Gratulerer, sporty gjort å prøve paint. Det ble jo bra også! Ingen tvil om at det er midnattsola i nord! 😉 Det er så mange mannfolk som er så negative til å prøve noe nytt. Jada, jeg generaliserer nå, men det er akkurat som det er noe med den Manndomsæra….mange er så livredde for å dumme seg ut – og litt sjølhøytidelige! Det kan jo vi damene være også….men vi er kanskje jevnt over mer løsslupne! Lykke til med jakta på midnattsola!:D

    9. Stilig tegning av sola! Vi kan jo tenke oss hvordan det kunne ha vært om skyene forsvant! Ørna er fin, selv høyt der oppe. Artig å se den sveve avsted. Lykke til med fortsettelsen. 🙂

    10. annebe: Takk skal du ha.. og den hersens ørna som for rett over hodet på oss når jeg stod på hodet inn i bilen og prøvde å få frem kamera.. og når jeg rettet meg opp.. så dro den rett til værs.. 😛 kos deg videre du også.. 😀

    11. karidansen: Takk og takk 🙂 Jeg har jo hatt en jobb som har utadvendt på en måte. Og har måte være relativt offentlig av meg, og holdt mange foredrag. Og jeg har alltid sagt det sånn.. at skal man dumme seg ut så skal man gjøre det når det er masse folk tilstede,, og da er jo bloggen perfekt.. leer.. er i alle fall mange som har muligheten til å se det. Er jo bare dumt å sitte hjemme alene ved kjøkkenbordet og dumme seg ut.. da er jo hele moroa borte 😀

    12. Fine bilder selv om midnattsolen glimret med sitt fravær. Og ørn, det tror jeg kun at jeg har sett i fangenskap. Så det er jo en naturopplevelse jeg gjerne skulle likt å ha. Tegningen var jo flott den. Jeg har ikke prøvd meg i Paint enda 😉 Men har jo gått tegning, form og farge da, i mine unge dager. Selv om PC og Paint var totalt ukjent for vanlige folk den gangen 🙂 Tegning på papir og maling på lerret og sånt, det var det jeg lærte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg