Sommerdrømmer, med håp

Drømmer, denne energiens vitaminpille som driver deg frem. Som tenner et lys, som en fyrlykt og fyller deg med pågangsmot. Som løfter deg opp og så du kan se de fargesprakende resultater av måneders omsorg. Som ga et håp om å forevige midnattssola på årets lyseste dag. Drømmer, som stryker ditt kinn og sier varsomt, ikke forsvinn, det er vårens lunefulle tanke som bare vil få blodet til å banke. Strømme gjennom sommersugne årer. Tørke bort alt av gamle og tårer. Drømmer. la oss ha de når sommeren er ung og fager.. så får vi heller telle dager.. om det ikke ble som drømmene ville det skulle bli. 🙂

En vårens drøm, en vakker og håpefull tulipan, som kikker ydmykt mot en regntung Peon. En håpløs blomsterflørt, med så forskjellige motiver.. med så håpløse levetider. Men om naturen bare vil, så er det ikke noe tvil om at det kommer til å skje igjen.

Naturens lunefulle smiger, den forkledte infame kveldsol siger inn.

Naturens kraft kan ingen styre. Men vi kan være yre, og gi den lunefulle karen sitt fulle hyre. Så hva gjør vi her i nord.. vi tenker sydlige varme tanker..

Vi planter epler og plommer og moreller. Aldri vi sløser med tiden og teller. nå stopper jeg her.. før jeg legger meg ned på knær..

for nå var løgnen så veldig nær..  Klart vi gremmes også her.. når været er som det er.. Men nå er den lange våren min forbi 🙂


Tomme benker.. når natten nå seg senker, Ennå litt jordlige minner som må bort. Men de skal få omfavne noe som kan bli stort. Når frukttrær skal vokse med glede. Da er jeg sikker på at vi og våre drømmer er tilstede. 🙂 Og i aller urner og kasser skal det bli masser av planter som har vært meg så nær og så kjær. I drivhusets lune varme har de bedåret meg med sin sjarme. Og nå er de overlatt i værgudenes makt. Måtte de sjarmere bort skodde og regn, som det sikreste tegn på at naturens fargeprakt vil være til glede for meg og mine, og ikke minst for deg og dine.

Innlegget er endret og publiseres med stor takk til Frodith som har lært meg å endre størrelse på bilder, og ikke minst å legge til linker. Du finner henne her og er en blogger jeg har lært meg å ha stor respekt for og sette utrolig stor pris på.

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Vakker poesi og fine bilder. Det er jo ikke bare i blomsterverdenen det kan være sånne …litt håpløse allianser….. Og været, det må vi bare ta som det kommer. Vi kan styre over mye, men naturkreftene klarer vi ikke å temme; så de må vi være ydmyke overfor! 🙂

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk,, ja du har helt rett. Og av og til så hjelper det å ta ut energien fra naturkreftene og sette de sammen i ord og tanker 🙂

    3. karidansen: Det er så sant så.. og vi skal aldri la oss friste til å temme krefter rundt oss verken i naturen eller ellers,, men spille på lag og dra ut de positive effekter som er der og bruke de så godt som vi bare kan 🙂

    4. Nydelig skrevet! 🙂 drømmene holder oss oppe – får oss til å gå videre og tro på at alt blir flott! Fine bilder – og tekst til ettertanke! Takk…..

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hei igjen, måtte pynte litt på siste innlegget mitt og legge til litt, siden Frodith lærte meg både å endre størrelse på bilder og ikke minst legge til link 🙂

    6. karidansen: Hei igjen, måtte pynte litt på siste innlegget mitt og legge til litt, siden Frodith lærte meg både å endre størrelse på bilder og ikke minst legge til link 🙂

    7. Min matgale verden: Hei igjen, måtte pynte litt på siste innlegget mitt og legge til litt, siden Frodith lærte meg både å endre størrelse på bilder og ikke minst legge til link 🙂

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk,, leer. mulig du får flere tilbakemeldinger siden jeg har drevet og endret på innlegget og lagt til etter som Frodith har lært meg 😛

    9. Å ja, nå fant jeg det, du laget det på det gamle 😀 Ja, da er du i gang med det meste 🙂 Og da er det bare å linke i vei, ha store bilder OG tegne mer i Paint 😀 Flink du er 🙂

    10. Så nydelige ord som gjør at vi kan drømme oss bort igjen og igjen. Vakkert var det hele! Frodith er god og ha, hun har hjulpet meg med mye også. Gøy med blogg! Ha en fin dag! 🙂

    11. natheless: Tusen takk skal du ha 🙂 Du er nå bra raus med rosen.. 🙂 Ja jeg har blitt revet med her inne i alle fall men kommer nok til å gå i bølger.. og takk det samme.. ha en fin dag. 🙂

    12. Naturen er enerådende, og vi må bare gi oss over, og nyte det som nytes kan, og ha respekt for det hele 🙂 Vakker er den uansett, på sin måte 🙂
      Frodith har ført deg på rett spor, og det er kjekt. Da får vi andre nyte dine bilder og alt som er, i all sin prakt 🙂 Veldig kjekt det synes jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg