Jeg tar sjansen.. gang på gang,,

Ja nå har jeg ikke tenkt å ta noen dramatiske og spenstige svev som å hoppe i strikk. Selv om jeg har “truet” med det i en kommentar her inne, og til og med lage blogginnlegg om det. Men det er det helt sikkert ingen som husker lenger 😀 Men jeg prøvde å se det for meg…
Ler, ja de tegneferdighetene er ikke helt ferdig utviklet. Men jeg tar nå sjansen på å tegne og legge ut likevel. Og det samme gjelder jo bilder og innlegg fra drivhuset mitt som jeg begynte med i snøskavlene i vinter…

Men jeg la jo lystig i vei, og lagde mange blogginnlegg og til og med konkurranse om antall potter i drivhuset mitt. Og så skjer jo det fatale at det formelig strømmer i mot meg de vakreste bilder av de herligste hager rundt om i landet og til og med utenfor landet også. Jeg blir jo helt satt ut og imponert.. Men jeg tar sjansen.. og håper det kan spre litt glede selv om det ikke er så fargerikt ennå.

Her er urtehagen min. Imponerende,, ikke sant? Jammen vær nå grei da.. jeg har jo ikke fått alt på plass enda.. 😛 Men så har det jo nesten ikke vært vær til å tenke på så mye uteliv..

Og når vi var ferdige med å fylle våre 16 verandakasser og 19 urner.. så var det jo enda nesten 300 potter igjen i drivhuset.. Men nå er det tomt.. og enda renere enn her..

Jeg ga jo bort ganske så mange planter.. men måtte lage meg et blomsterbed for resten. .Jeg hadde jo verken hjerte eller motivasjon i det hele tatt til å ta livet av de,,,

Og som om jeg ikke allerede har tatt sjanser nok,, så har vi investert i både eple, moreller, plommer og flyttet på noe hagebringebær. Og jada, jeg vet at trærne er plantet i tetteste laget. Men nå er det nå bare sånn at de vokser ikke overstrømmende fort her.. og en litt uheldig vinter så vokser de ikke mer men takker for seg. Og da kan det jo være greit at de har det litt sosialt seg i mellom den tiden de har 🙂

Men nå er jeg i tvil om det kommer noe mer fra vår eminente blomsterverden,, før terrassens flora utfolder seg i all sin herlighet.. Ogdet skjer kanskje ikke før vi er tilbake fra Lofoten, ,men er jo ennå et par uker til vi drar..

Ha en nydelig dag og fortsatt god sommer 🙂

20 kommentarer
    1. Det er bra du tar sjansen synes jeg.
      Det handler om å glede seg over det du gjør. Resultatene kommer etter hvert.
      Tro meg min hage har vært temmelig puslete den også. Jeg har holdt på i 15 år der nede… Mange av plantene, trærne er arvet, og jeg har hentet de med gravemaskin. Det er ingenting som sier at de er for tette. De trives og får varme da.
      Et råd.
      Rundt trærne skal det ikke være gress. De skal ha en runding uten, og legger du duk og deretter grus holder du på varmen, og de får bedre vekstvilkår..) Bare slik for venenskapelige råd en hageelsker til en annen.:)

    2. Jeg er imponert over utviklinga på tegnefronten! Det er da vel bare andre gangen du legger ut en tegning? Jeg er imponert over all jobbinga du og Madammen har lagt ned i drivhuset også…og i tillegg har du hatt tid til å blogge. Jeg har bare ei potte med grasløk som er “Selvsådd” i år. Ellers har jeg kjøpt inn noen urter og blomster. Det blir vel snart noen flere nå som det er juli og plantene selges ut til lavere pris. 🙂

    3. For meg som ikke har noen hage i hele tatt er jeg kjempeimponert uansett bare det er grønt 😀 He-he. Flotte hagen. OG flotteste tegningen 🙂 Det er jo SÅÅÅ gøy å tegne 😀

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hjertelig tusen takk.. da ordner jeg det med det samme. Jeg har jo duk liggende og bark også,, finner sikkert noe grus også 🙂

    5. karidansen: Ler,, ja jeg har bare tegnet to tegninger 😛 Men det kan fort bli mer.. men nå blir det jo mye fokus på andre ting,, da vi sannsynligvis skal tur7retur Trondheim… Lofoten…Skedsmorkorset i løpet av de nærmeste ukene.. Og jeg har akkurat kjøpt noen krukker med urter i dag.. som jeg trøsker ned i jorda og later som de er selvsådd 😛

    6. Så gøy med drivhus. Og urtehagen så lovende ut den. Husk å bruke urtene og 🙂 Jeg gikk en gang amok på ebay og kjøpte masse frø, urter og annet, har fremdeles en urt igjen, men jeg vet ikke hva det er, eller hvor den kan brukes… Så jeg har gitt opp det meste av planting,hehe, har nok med baking. Men frukttrær i hagen er supert. Og det har jeg og 🙂

    7. Hoppe i strikk, fallskjerm eller noe slikt kommer aldri jeg til å gjøre..Men tegningen din var fin da..skal prøve å få tegna litt mer i Paint jeg også…gøy , men ikke så ofte jeg orker sitte lenge ved pc..
      Artig med frukttrær i hagen ..vi har epler og pærer..håper det blir mye epler i år, ble lite i fjor da vi måtte beskjære det veldig, men året før var det kjempemye :)) Her er det varmt og deilig i dag :))

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Akkurat.. ja jeg har aldri vært særlig flink til å spørre om råd. Enten finne det ut selv.. ellers så kan man finne ut at jo flere man spør jo flere svar og jo mindre vet man 😛 Men jeg skal faktisk ut nå og finner frem duk og saks og gjøre som du har anbefalt 😀

    9. Min matgale verden: Ler, du måtte nevne det ja 😛 Ja det er vel ikke tvil om at der er vi for dårlige,, til å bruke masse urter.. men det blir bedre sakte men sikkert 😀

    10. annebe: Jeg driver ikke å letere etter sånne muligheter ..ler det innrømmer jeg. Og får nå se om jeg finner muligheter til å ”Painte litt mer. Det blir vel neppe noe på disse trærne i år.. men det er jo moro å prøve litt 🙂

    11. Jeg har drueranke på terrassen jeg 😉 Har den på 3. sommeren. Den ga druer det første året. Men etter det har det vært lite avling. Men den er jo ikke så stor enda 🙂 Jeg er faktisk rimelig sjokkert over at den overhodet er i live enda 🙂
      Jeg synes det er så flott hos deg, at du har sånn overflod. Og jeg tenker også som deg, at å kaste er ikke så kjekt. Men kan sikkert bli litt stress også, med så mye. Håper sommeren bedrer seg, sånn at alt kan komme til sin rett 🙂

    12. Eva: Aha, vi snakket om drueranke,, men da måtte jeg sikkert hatt den i drivhuset.. og foreløpige vil jeg ikke binde oss opp med noe vi må passe på daglig. Men det er jo sjarmen fra man sår frø til det er planta ut som betyr ganske så mye. Så får det med sommer og varme og hva naturen bidrar med komme som en bonus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg