Vi står han av.. prøver i alle fall.. :D

Ja jeg har jo skrevet noen dikt om sommer som forsvant før den kommer. Men nå skal jeg ikke “hive bensin på bål som brenner godt nok fra før.” Værgudenes krumspring skal jeg la ligge litt, for det er mye man kan puske med selv om det ikke er shorts på rompa som peker til værs.. Og dessuten satser vi fremover, og planter frukttrær så det står etter.. og da fikk jeg et godt råd inne på bloggen

Rota skal ha luft så det må ikke gro igjen med gress rundt stammen 🙂 Og den som fortalte meg har en utrolig flott hage og mange flotte innlegg om den, så gå inn og ta en titt hos  Inne ute ferdig

Så den jobben fikk jeg gjort i går. Så får vi håpe at det blir epler, kirsebær og plommer,, neste sommer 🙂  Men ugress og gress vokser jo uten at man trenger å løfte en finger,, Men jeg fikk da gravd frem Middagsblomstene i det eminente stemors bedet mitt som nærmest kryper lenger og lenger inn under syrina for liksom å gjemme seg for kjølige netter..

Syrina ja.. ja den er vel avblomstret på de fleste steder rundt om … eller tar jeg fullstendig feil? Sånn så det i alle fall ut i går kveld sånn like før jeg tok kveld ute og tusla inn for å se på Sommeråpent på TV..

Det er jo håp.. og det aller meste står jo bare å “tripper og venter på litt varme fra solens gyldne stråler..Men akkurat nå så var det sånn ute,,,

Og jeg er jo litt glad for dreneringa i urner og kasser.. men får jo nesten lyst å hente hårføner til de vakre små og våte plantene,,

Men nå skal vi ut og reise litt både nordover og sørover i det vakre landet vårt.. så får værgudene styre med sitt. Det gjelder å holde på smilet og det gode humøret. Kjenner du det sniker seg inn et snev av frustrasjon..så kan det jo hende det er noe vakkert å se på inne også…

Ha en fortsatt god sommer hvor enn du befinner deg i landet 🙂

 

12 kommentarer
    1. Ja det er bra sant du, viktig å beholde humøret uavhengig av vær og andre ytre faktorer. Det er som du sier alltid noe vakkert rundt en som en kan fokusere på og glede seg over 🙂
      Jeg håper det blir finere vær hos deg også snart. Helt utrolig at syrinen ikke har blomstret enda. Her var den ferdig for en måned siden.
      Det er mye vakkert hos deg nå ser jeg så de er da standhaftig disse plantene 🙂 Kos deg masse på tur både sør og nord :-):-)

    2. Så bra det ble.
      Nå skal du se at du får flotte gode frukter.
      Jeg måtte vente i to år på godbitene. De første som kom var skikkelige sure…
      Satser på sol og sommer der oppe også nå. Vi hadde i går. Har i dag og så er det vist over for denne gangen igjen.:)

    3. Åse Helen: Hjertelig takk 🙂 Jeg hadde ikke før posta innlegget så åpnet himmelens sluser seg,, leeer.. så jeg nikket til meg selv og gikk og la meg et par timer 😀

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk skal du ha.. vi får ta alt som kommer som en bonus 🙂 Det er bedre enn å skru forventningene alt for høyt 🙂 Jeg regner jo med at jeg kommer til å se sola med en måneds tid med farting rundt i landet. 🙂

    5. Takk for det. Ønsker dere det samme….men dere skal vel ikke på ferie riktig ennå? Her er det strålende sol. Glad for det, for dette er siste fridag på noen dager. Flott hvis du får til frukttrærne. Du går jo vitenskapelig til verks, så da lover det bra. Håper dere får varmere vær oppe hos dere snart også!

    6. karidansen: Takk for de. Blir jo Lofoten fra 17. juli og til 1. august.. så kjører vi sørover 5. august. Så vi må vel råke på noe varme et eller annet sted 🙂 Og jeg har notert.. 2 gutter og ei jente i filmteamet.. rett skal jaggu være rett 😀

    7. Syrinen er i avblomstringsfasen her i distriktet akkurat nå. Så fortsatt fargerik og fin i enkelte hager. Jeg har ikke syrin, men har tenkt om jeg skulle få en til min hage også. Men så langt har jeg ikke kommet enda.
      Det er lurt det du gjør, med å åpne opp for luft til frukttrærne dine. Jeg har et epletre, og det har ikke fått den luksusen. Men har likevel gitt meg store og flotte epler hver eneste høst.
      Kos dere på ferie, det er jo noe av det sommeren handler om 🙂

    8. Eva: Takk for kommentaren. Syrin er vel det man finner mest av rundt omkring her.. for den tåler jo det utroligste. Ha en fin dag og god helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg