Frustrerte og forbanna?..

Neida, bare “pessblaut” for å bruke litt fargerikt nordnorsk språk.. Men det er noen over oss som vi har mistanke om ser rimelig sånn ut…


Dette var synet som møtte meg da jeg kom fra dusjen med et lystig håp i sinnet,, siden det hadde sett ut til å lette i været..

Ja jeg tok med utelyset i bildet for det ble jo nesten høstlig mørkt ute og inne… vi skulle IKKE måtte bruke lys på denne årstida.. Men jeg tok med meg fotoapparatet og formelig,,,

..løp rundt på terrassen inni og utenfor paviljongen vår… og knipset litt i villa..

Og de hagemøblene som står utenfor… sukk..

Og får de som ikke har sett nordnorsk regn på nært hold….

Jada, det er minst like vått som regnet i sør og i vest.. Og jeg burde jo tenkt på blomstene våre.. som dere fikk et glimt av på et bilde ovenfor.. men av en eller annen grunn så tenkte jeg på dette,,,

Og hvorfor det? Joda,, som veldig ung sjømann så stod jeg til rors gjennom Magellanstredet på tur rundt SørAmerika, og da hadde vi los om bord. Og det var et fenomenalt tordenvær og regn. Og jeg prøvde med en vittig kommentar på engelsk til losen,, og han ser på meg og sier tørt: “My boy, it’s good for the potatoes..” Men når man først snakker om båt,,,

Enda godt det ikke er denne dagen da,.. selv om det faktisk kunne vært fristende å ha mistanke om det..

Jaja.. nå regner jeg med at verken losen i Magellanstredet eller Noah leser norske blogger så jeg tar sjansen på en titt på blomstene mine..

Sukker litt for meg selv.. de hadde nok hatt lyst på en tur ”under dekk” eller i alle fall i ly..  men om det skulle være den fatale sommeren.. så send meg en avlegger så jeg har noe å pusle med.. 😀

Ha en fortreffelig sommer og helg… 🙂

10 kommentarer
    1. Unnskyld, men må le litt! Ikke vondt ment, men….. Her er det sykt varmt og vi er nesten litt slått ut! For mye og for lite…. Håper alt snart retter seg for dere også! Og – du skriver utrolig morsomt :-):-):-)

    2. Margrethe: Kjempebra, og tusen takk. 😀 Evnen til å le skal man utvikle og ta vare på ,,ikke dempe. Og dessuten har jeg en sønn med familie utenfor Oslo.. og den andre i Trøndelag.. så da er det ikke lett å sitte og misunne noen 😛 Men det går bra, nå skal vi farte litt rundt både i ene og andre retningen.. så jeg skal skyte opp en nødrakett om vi støter på sola 😀 Ha en herlig helg 🙂

    3. Jeg må smile litt.. Ja du blir pessblaut der oppe også. Vi har hatt tre dager nå. To kjempe fine soldager. Og så i dag har det regnet litt, men er varmt så ingen klager. Blomstrene spretter, og det er herlig å se.
      Vi trenger regn, men jeg deler gjerne med Sahara for å si det slik. Helt ok liksom..)
      Det er ikke bedre noen plasser. I år ble ikke den fineste sommeren i manns minne..
      Blomstrene dine er flotte de.:)
      Du får nyte de på best mulig vis, og så får vi krysse fingrene våre.:)

    4. Ja, det er vel stygt å le, kanskje…..? 😉 Men det virker nå som du har humøret i behold – enn så lenge. Krysser fingrene for plantene dine. Går det bra , så slipper du i alle fall å vanne de nærmeste dagene! 😀

    5. Uff, ja det der var et sørgelig syn…Og sånn vil jeg IKKE ha det… Og her i Bergen skinner sola som bare det. Og jeg skal på tur med Kjersti, så det har å holde seg sånn 🙂 Den lilla blomsten din der var jo nydelig <3 Ha en fin dag, og forhåpentligvis litt sol 🙂

    6. Typisk vestlandssommer dere har ser det ut som. Selv om vi nå har vært så heldige å få en liten flik sol og varme i noen dager denne uken. I dag er det tåke, og litt grått igjen. Men men….Er jo vant til det.
      Alt det regnet du har avbildet her, ser merkelig kjent ut i alle fall 😉
      Håper på opplett, og at det vil bli noen magiske sommerdager for dere også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg