Midnattsola, hvor dro du…

Det kan ha sin sjarm og bo mellom høge fjell i en dal som er sørvendt og åpen, som Trygve Hoff synger om. Han ble jo født og vokste opp i bygda her og er nok dalen vår han synger om. Men det er dårlig kombinasjon om man skal se midnattsola. Vi har jo prøvd noen dager siden St Hans,, men det har jo vært gråvær og overskyet,

Sånn så det ut rundt kl 2300 i går kveld,, men vi hoppet i bilen med godt mot og kjørte avgårde…

Hmmmm,, den ser jaggu meg renere ut på bilder enn i virkeligheta 😛 Men vi kjørte et par steder, men dessverre.. sukk og stønn – tida hadde gått fra oss så sola nådde ikke lenger over horisonten på disse kanter. Men vi gir oss ikke så lett.. vi skal jo til Lofoten i midten av måneden.. så da prøver vi igjen.. der er det ingen fjell i veien.. Men jeg tar med et par bilder likevel..

Ja det ble ikke midnattsol fullt ut som jeg lovte, men det gir nå et lite inntrykk i alle fall. Så får jeg gjøre nye forsøk når vi kommer til Lofoten om et par uker 🙂

 

12 kommentarer
    1. Det ble jo kjempefint jo, for du har jo fått med solnedgangsfargene. Og da jeg begynte å lese, så hadde jeg ikke ventet såpass engang. Så ja, fikk jo et fint inntrykk her 🙂 Bedre lykke neste gang 🙂

    2. Hi, hi tror ikke du og midnattsola spiller helt på samme lag. Inn til videre får jeg fortsette med å titte på mine egne bilder og minnes det uforglemmelige fra sommeren 2012 da vi om natta spiste selvfisket torsk og beundret midnattsola.

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Hjertelig takk.. var nå en fin tur ut i natten uansett 🙂 Takk det samme 🙂 Faktisk sol og brukbart i dag også 🙂

    4. Bildene ble jo flotte. I sær det nederste med stråene i forgrunnen. Jeg er svak for silhuetter! 🙂 Håper dere får godvær og midnattssol når dere kommer til Lofoten. I følge ryktene skinner jo Madammen litt ekstra også, når hun kommer til barndomslandet sitt! 🙂

    5. Liv: Leeeer,, nei i år virker det som den holder meg for narr 😛 Men jeg gir meg ikke riktig ennå,, og har jo en god del gamle bilder på lager,, så jeg kan jo jukse litt i nødsfall 😀

    6. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja det er ikke alltid det går som planlagt, men kan jo bli vakkert likevel. Nå har vi først en kjapp tur på 70 mil ene veien for å hente barnebarna som er hos sin far.. sånn opp og ned fra i mårra ettermiddag og hjem på fredag. Så bærer det til Lofoten den 17 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg