Einangen – et Hellig sted..

Ja det er vel neppe så veldig mange som har hørt om stedet “Einangen”. Og jeg som har kjørt opp og ned der utallige ganger visste ikke at det var et “Hellig Sted”. Jeg avsluttet jo forrige blogg innlegg med et bilde inn mot Sennesvik og Einangen som jeg legger ut her på nytt igjen.. Bildet er jo tatt fra Hurtigruta Nordlys på tur inn mot Stamsund.


Madammen er jo født et par kilometer innover mot venstre i dette bildet. Og det er jo der vi er nå og skal være et par uker. Nå har jo jeg hørt om Einangen i mange sammenhenger. Men jeg googlet det for moro skyld, og fikk faktisk vite historier jeg ikke ante noe om..

Det kan du lese HER

Det er jo alltid spennende å finne ut nye ting om steder, men jeg skulle jo ha googlet dette FØR jeg stoppet i Einangen i går for å ta noen bilder. Jeg har jo tatt mange bilder derfra, men uten å vite at det var et urgammelt gravsted der, men denne gangen stoppet jeg på andre siden av Einangen for å ta bilder, og da ser man innover mot Leknes…

Nå er jo Einangen egentlig bare en svingete vei som  leder fra ett sted til et annet.. og svingete er den det er sikkert og visst,,,


Og enda mer svinger..


Men om man har øynene med seg, så er det utrolig fargerikt rundt om i bakkene der..

Og det selv om det virker som ganske så magre vekstforhold her…


Men vakkert er det…


Og også med regndråper i “håret”…


Men så var det å kjøre over Einangen og ned på andre siden.. for å rydde og vaske på den nedlagte skola etter lørdagens festiligheter der bygda samler fastboende og utflytta Sennesvikværinger denne helga.

Ha en nydelig og skoddefri dag 😀

8 kommentarer
    1. Flotte bilder! Og Lofoten har absolutt sin sjarm m skodda hengende langt nedi fjellan 😃 men klart e d som vakrast når alt bada i sol fra skyfri himmel😎. Håp om sol og bedre vêr e alltid tilstede her😎 Ho dokka nok opp en av dagan, ska du se ☺️ Eg trur du nyt dagan her sæll om du ikkje får sola deg 😊

    2. Ikke hørt om eller vært der nei…men det så flott ut med vakker natur og koselig med markblomster i “steinura 🙂 Så det forrige innlegget også…gøy å følge med litt på turen 🙂 Mange år siden vi har kjørt bilferje nå…likte aldri å stå sånn trangt inneklemt , og passe på å komme ned i bilen før vi skulle kjøre ut..men noen ganger må en jo for å komme dit en skal 🙂 Ha en fin dag videre :)))

    3. annebe: Takk skal du ha 🙂 Naturen ordner opp, og jeg har jo blogga bilferge før.. og man har nå noen spenstige opplevelser med sånne fremkomstmidler 🙂

    4. Nordlys: Takk skal du ha.. joda, alt vær har sin sjarm. Og variasjon gjør jo bare sånn at man må tilpasse seg aktivitet etter været og kle seg 😀

    5. Det er jo vakkert, og grønt 🙂 Jeg liker sånn natur jeg 🙂 Og ja, svingete er det ganske mye her i dette landet…Ikke noe unntak oppe i nord 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg