La veien går hvor hen den vil..

Og jeg fulgte den. Faktisk helt alene ute på tur med fotoapparat. Og hvorfor ikke forlate den trygge allfarvei og bokstavelig gå under vannet…


Egntlig så skulle jeg tatt bilde fra andre siden av Nappstraumen… for det var jo der jeg begynte.. og forsvant inn i et hull i fjellet. Men det gikk jo så fort, for plutselig så kom jeg ut av dette hullet…


Men så var det å velge veien videre… Aha, Myrland har jeg aldri vært innom…


Det bor i alle fall folk innover dit veien fører, og det var nok ikke lett å føre frem strøm eller anlegge vei til slike steder..



Det er noe trolsk og mektig over fjellene som klemmer seg kloss inn mot veien…. Jeg legger ut noen bilder som viser det…



Men det er jo ikke bare fjell som kjennetegner vakre Lofoten, men også de hvite strendene og havet..




Men det har jo dukket opp nye “syn” som sykkelturister med små telt som trosser både natur og været og finner steder langt utenfor allfarvei. Disse hadde tatt kvelden ikke så langt fra veien..

Og da tok jeg kvelden,, og kjørte tilbake til bua…

Alle bildene er mine..

12 kommentarer
    1. Så mange fine bilder av flott og mektig natur 🙂 Aldri vært på de trakter..og tunneler er jeg ikke særlig glad i ..men noen ganger “må”man jo…Er det et sted som heter Å ?..hm…

    2. Veldig variert natur der oppe. Noen steder kan det jo til forveksling ligne ei strand i Syden – med hvit sand og litt turkisblått vann.. Og så har du fjella i tåka rett ved. Flotte bilder av mektig og vakker natur! Takk for titten! 😀

    3. Ja, det er mektig og magisk, det landskapet der 🙂 Og teltturister er såpass “åpne” at de kan slå leir omtrent hvor det skulle være 😉 Jeg tror jeg ville trukket meg litt lenger fra veien. Men det er kanskje ikke den mest trafikkerte strekningen i Norge 😉
      Fine bilder 🙂

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk skal du ha. det kommer en strand i neste,, neeeiii.. i innlegget etter det neste.. sydhavsøyer kan være misunnelige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg