Skjønnhet og kontraster..

Æsøya, et sted man kan undres på hvorfor noen kunne bosette seg. Men det er jo så mange steder langs vår vakre kyst som man kan undres om akkurat det. Jeg legger ut en link til et nettsted jeg fant om denne øya.. men skal vise egne bilder etterpå,,

Du kan lese her ÆSØYA


Men det er vel her som så mange steder, at det vakre kjemper en kamp mot etterlatenskaper fra ubetenksomme mennesker ute på tur.. Men først mitt overblikk over denne øya..



Og så var det kontrastene.. som kanskje virker sterkere på bilder enn i virkeligheten…





Men nå lar vi det vakre overskygge de små ting som ikke skal få ødelegge det,, og lar blikket gli utover der himmel møter hav på turen hjem..

Og snerter innom merkesteder som Kråka og Ureberget…



Men jeg må dele et siste glimt fra Æsøya,, kanskje mest fordi det må ligge et “hav” av historie gjemt der som vi bare kan spekulere på.. så dette siste bildet får gi en anelse av det…


“Det vokser og gror, der de levde og bodde. Men kan det fortelle alt? Kanskje var livet mer enn de trodde?, Kanskje det aldri vil bli fortalt. Men la tankene fly der de vil, de levde og bodde og fikk det til. La det vakre få skinne i fred, på dette så fredfulle vakre sted “

Mine bilder.. 🙂

15 kommentarer
    1. Den stranda på ett av de øverste bildene, så privat og skjønn ut. Akkurat en sånn strand skulle jeg gjerne eid litt lenger sør på kontinentet. Men herlig å se at også i dette kalde landet, kan vi ha vakre hvite strender 🙂 En fryd for øyet 😀
      Dessverre er jo ikke alt en fryd, når menneskene forsøpler. Men det meste av naturen står relativt urørt, og det må vi glede oss over så godt vi bare kan 🙂

    2. Ååååå, den stranden var jo mer enn nok til at man kunne bo der… ja…med strøm, toalett, internettforbindelse og sånn da…hehe. Men for et vakkert sted!! Og det må være noe eget det å bo på en øy. Har selv en far som er oppvokst på en øy i Vesterålen. Nydelige bilder du har tatt!!

    3. Vakkert dikt til slutt. Synd med forsøplinga. Mangel på respekt, kan man trygt si. Som du sier – en kan ikke henge seg for mye opp i det, men heller nyte skjønnheten i den storslåtte, varierte naturen!:)

    4. karidansen: Takk skal du ha 🙂 Nei det er mye vakkert.. og når jeg har tatt nærmere 100 bilder hver dag i det siste.. så sliter jeg med å få blogget fort nok…. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg