Spesielt og veldig spennende sted…

Aalan Gård på Bøstad i Vestvågøy/Lofoten, der har vi vært mange ganger og det er et spesielt sted som oser av ekte kjærlighet til det de driver med. Det dufter himmelsk, av det aller meste.. og jeg klarte jo ikke styre meg med å ta bilder…

Men du finner Aalan Gård på nettet og facebook – trykk HER


Det er en nytelse å gå rundt å se på alt som de tilbyr av varer her.. jeg legger ut noen bilder fra Butikken, uten noen kommentarer…





Dette er jo bare et kjapt utdrag av vareutvalget. Men sånn som jeg ser det, så er det to hovedtyper av produkter som utmerker seg og det ene kommer fra disse,,,

Nei,, nei.. hoff – det ble jo helt feil, det var jo ikke disse dyra jeg tenkte på. Men når det først ble feil så kan jeg like gjerne legge ut bilder av de dyra jeg fant på gården,, sånn i farta..



Men de jeg egentlig tenkte på.. koser seg oppi Lofotfjellenes grønne og frodige bakker, før de søker mot fjøset på ettermiddagen..


Og når melkinga er over så ender den opp i disse lokalene.. og blir til de herligste oster som lagres og selges når de er klare..



Men jeg nevnte to hovedgrupper av produkter.. En smak av Lofoten er jo et begrep, og der passer jo osten inn. Men nå er det snakk om en duft av Lofoten, og den er bare helt fenomenal. Og kommer fra egen urtehage,,, Og det er krydderblandinger som kan brukes til så utrolig forskjellig ting.

Og dette er bare en liten oversikt over krydderhagen, og etter høsting så havner de i tørking og oppbevaring før miksing til de herligste krydderblandinger som selges i porsjonspakninger,,,



Og selvfølgelig kan du få kaffe her, enten innendørs eller utendørs..


Men da var det på tide å si hadet, og smile mot disse søte og kommende bidragsytere til gårdens fremtid,,,



Og nede fra utkjørselen så ser vi opp mot gården som ligger vakkert til under fjellsiden… og kjører avgårde..

Takk for besøket, vi kommer sikkert igjen,,

Alle bildene er mine.. 🙂

14 kommentarer
    1. kjempe fin blogg! kos deg masse videre i sommer! 🙂 gjerne besøk bloggen min klem<3

    2. Sånne steder elsker jeg å være på..skjønner godt du tar turen dit flere ganger når du har mulighet 🙂 Også tar du masse flotte bilder også..artig å se..også de søte små “killingene” da…
      Ha ei fin kommende uke :))

    3. Ja, det så ut som et spennende sted 🙂 Du har noen aktive dager nå for tida. Mye å se på, mye å oppleve og mye flott å formidle til oss. Fint å få vite om litt sånne steder. Jeg ser alltid etter nye steder å besøke, når jeg er ute og reiser. Så plutselig er jeg nok på denne gården en gang også 🙂

    4. Ja, det varen liten oase – og så mangfoldig! Må være dyktige folk som driver dette stedet! Lofoten er sannelig adskillig mer eksotisk enn jeg visste om! 🙂

    5. frodith: Ja vi har jo prioritert på en annen måte før.. men nå prøver vi å se oss rundt mest mulig 🙂 Kjempeartig,, men du allmektige så mye bilder å velge mellom 😛

    6. karidansen: Takker du.. joda her er et mangfold skal jeg fortelle deg.. har jo en malvase med bilder jeg driver og setter sammen nå.. og enda skal vi være her til helga 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg