Henningsvær del 2 – Skiltkavalkade

 

Ja så var jeg i gang med del 2 – på Henningsvær i 4 deler – Skiltkavalkade.

Og det skiltet som slo meg mest til å begynne med var dette, ikke fordi det var spesielt vakkert. Men fordi jeg “truet med å få meg en tattoo på rompa når jeg fylte 50 år. Da så madammen på meg og sa tørt: “Du må nå få deg rompe først, gutten min..”

Men nå glemmer jeg jo helt å legge inn introduksjonen, som utstråler mine kunstneriske evner i programmet Paint..

 

Men siden tattoo sjappa var stengt og min lille bakdel fikk være i fred, så kunne jeg sette meg ned her. Nå er ikke madammen noen stor shopper og jeg egentlig ganske tålmodig når det skjer. Men man blir jo fristet av sånne benker. Men jeg tenkte altså ikke på drops,,


Og jeg tenkte heller ikke på sykler, selv om det var både drops og sykler på andre siden av gata også..


Og vi har jo våre sykler med oss, men har vi brukt de? Nei det må jeg innrømme at vi ikke har ennå. Og de hadde nok vært langt lettere å finne parkering til sykler enn  biler her i Henningsvær, men ikke på dette stedet – for all del,,


Nei de hadde nok heller havnet her, tenker jeg – for det er ikke første gang at vi har dratt med oss sykler til Lofoten bare for å lufte de, og det er jo litt tøvete i grunnen,, Ja det står “Brukt og Ubrukt” på skiltet..


Nå var ikke jeg inne på bruktbutikken og spurte om de tok i mot brukte sykler, og ikke hadde vi de med til Henningsvær heller.. Men denne butikken var jeg med innom,,


Her fant jeg ut litt av hvert, og det første var at det var liten vits å forlate dette stedet i sinne..


Og hvorfor i alle dager driver jeg og Googler av og til… det skjønte jeg plutselig ikke noe av..


Men hvorfor vi aldri har frokost på senga skjønte jeg plutselig, men nå har jeg aldri funnet madammen sovende på kjøkkenet. Det har vel mer med at mat i senga er,, ja det er altså ikke vår greie..


Men selv om jeg er inhabil Nordlending, så håper jeg at disse visdomsordene fenger alle, etter de blogg innleggene jeg har laget fra Nord og fra Lofoten spesielt,,


Her finner man jo det aller meste av sjarme og ikke minst hjertevarme, jeg skal ikke påstå at det finnes innenfor denne døra da – men det ser da riktig innbydende ut, ikke sant…


Men det finnes sikkert “tosker” her som alle andre steder, men de har en tendens til å henge de opp på veggene,,


Og de mest ekstreme, stiller de til og med ut i vinduene sine.. “toskene” altså,,,


Men akkurat denne anbefalingen er ikke verdt å følge når det gjelder de “toskehodene” – det kan fort bli for sterkt..


Men om du ikke har vært i Lofoten, eller i Henningsvær, så for guds skyld, ikke gjør som døgnflua, for da kommer du deg ALDRI dit 😀

Håper dere hadde litt moro av denne skilt seansen, det hadde i alle fall jeg når jeg lagde den.. Del 3 om Kunst og Mat kommer snart 🙂

 

18 kommentarer
    1. Ja, det var mange artige skilt der. “Toskehau” i vinduet har jeg ikke sett før, bare blomsterpotter som flytter seg. Og så har jeg hørt om “Fjøspier”, men hvem vil vel være ansiktet utad for det? #Selv om de jo finnes rundt omkring på kommunehus; de som soler seg i glansen av å “‘hjelpe’ alle som ikke fikser livene sine”, men de går i høyhælte sko og penskjorte#. Selvsagt finnes det jo ikke noen mannlig variant av ordet, siden fjøsgutter er så mye flinkere og klokere. – Det er jo derfor man må ty til nærmere beskrivelser når man skal si at en mann er en sladrekjerring “i bukser”. Ordet sladregubbe finnes jo ikke. De bruker kanskje Google?

    2. Masse fine og idylliske bilder med blomster og ting og tang her 🙂 Og artige /fine tekster…jeg er heller ikke tilhenger av å spise på senga..det var når det var morsdag og guttene var små…
      Gult hjerte på dodøra (regner med det er det ) er jo litt “sjeldent”..pleier vel være rødt..men forandring fryder heter det jo :)) Fortsatt fin dag :))

    3. annebe: Takk skal du ha 🙂 Ja jeg hadde det i alle fall litt moro med å lage innlegget, bildene var jo tatt hulter til bulter uten plan og mening 🙂

    4. frodith: Takk skal du ha 🙂 Ja jeg tok jo bildene sånn i pin og hytte og uten tanke på noe innlegg. Men moro var det å sette det sammen på den måten 🙂

    5. Ja, når man virkelig begynner å se seg rundt, så er det jammen mange artige skilt 🙂 Jeg har ett hengende her hjemme hos meg, hvor det står:
      You can’t scare me,
      I have children!
      Og det skiltet henger i gangen, til skrekk og advarsel 😉

    6. Herlig skiltkavalkade. Så mye forskjellig , både nostalgisk og humoristisk. (“Mannfolkparkering!” HA – HA! Jeg liker heller ikke mat på senga. Der er jeg helt på linje med deg og Madammen! Jeg vil stå opp, gå på badet – og ordne meg, SÅ kan jeg spise. Senga er definitivt ikke et spisested! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg