Jeg aner et seiersbrøl.. I dag og i mårra braker det løs

I dag, lørdag 24.oktober klokken 18.00, og i mårra klokka 12.00 spilles de to første hjemmekampene.. møt opp og fyll hallen til randen… 😀

Dette innlegget lagde jeg i august, men NÅ er det en realitet…

For over tyve år siden så kokte det i den lille bygda jeg bor i.. Ja,, faktisk så ble en hel landsdel revet med. Sjarmert og overveldet av innsats og vinnervilje hos damelaget i håndball. Jeg lagde et lite innlegg som forteller litt av historien, det kan du lese HER

Men så stilnet det.. banen ble tom og ekkoet fra seiersbrølene døde hen,,,


Men nå aner jeg at noe er på gang..  Noen særdeles ambisiøse jenter fra indre Salten har bestemt seg..


Og de har Rognan Idrettslag i ryggen.. og stiller for første gang på mange år, med damelag i andre divisjonen i Nord Norge..

Aner jeg en betenkt trener i bakgrunnen…. ??


Nei jeg tror heller han aner at her er noe stort på gang..  og at han aner at det atter en gang skal bli som det en gang var..

Nei i alle dager.. vi snakker da faktisk om heltente jenter fra Midnatt solens land.. da MÅ det jo se ut på dette viset..


Jeg var ikke tilstede selv i hallen i går,, men det var mitt kamera og i hendene på Frank Marius Pettersen.. Så jeg har ikke fått snakket med jentene om å vise bilder. Så jeg velger å ta med de som viser minst tydelig hvem som er avbildet. Men over ser dere innsatsen fra midten..  og her kommer det fra venstrekanten..


Og så kommer det fra høyrekanten..


Jeg er så langt fra ekspert på håndball. Men jeg har litt erfaring med suksess.. Og jeg er spent.. veldig spent og aner noe stort..

Jeg vet at jentene er veldig spente.. støtteapparatet er enormt spente.. og noen spenstige sponsorer som stiller opp er mer enn spente.. så nå er det DIN tur å bli spent på om dette går mot Suksess … Og du kan spørre jentene.. de er å finne i parken i sentrum under Rognandagene i helga..  Her et sted…..


Og klarer vi sammen å finne tilbake til det engasjementet,, den elleville jubelen som en gang var.. da er jeg sikker på at vi har… “The key to success”,,


Jeg ønsker Rognan Idrettslag og det nyetablerte Damelaget i håndball lykke til. Dette blir moro 😀


14 kommentarer
    1. Så fint innlegg ,og gøy at det går så bra..blir jo litt som når lille Mjøndalen rykka opp i fotball..nå sliter de litt ..men de har noen kamper igjen å “gjøre det på ”
      Jeg har aldri spilt håndball men det er gøy å se på :))) Fin dag til deg :)))

    2. Det var ikke bare,bare å komme til plasthallen på Rognan i hine hårde dager. Som pur ung Junkeren-jente bar det inn i hallen med votter på og antydning til is på kanten… Men det er gode minner jeg har og du drar fram i ditt blogg innlegg. Nå sender jeg mine jenter til Rognan som damespillere på Bossekop Ungdomslag. Heia håndballen i nord 🙂

    3. annebe: Takk skal du ha.. ja det er nok litt av det samme. Og jeg var jo med å følge Bodø-Glimt i sin tid første gang de rykket opp 🙂 Ha en herlig dag 🙂

    4. Ja, dette blir spennende. Jeg husker du skrev et innlegg om det suksessrike laget som gjorde det så bra – til tross for svært enkle treningsforhold!:) Så da spørs det…..om disse jentene kan nå like langt! 😀

    5. karidansen: Ja det gjorde jeg og jeg linket jo det innlegget inn i dette 🙂 Og var litt artig med noen kommentarer fra ikkebloggere.. som faktisk var med den gangen for over tjue år siden
      🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg