Nå er den på hell,,

Nå terger jeg vel på meg masse folk som tviholder i sommeren i et desperat forsøk for å forhindre den i å forsvinne. Og ære være alle de, for jeg er nemlig en av de. Og vi har jo hatt noen herlige dager nå i august, faktisk først nå en følelse av sommer… Men det går mot høst, så da kan man tillate seg å synge EN SOMMER ER OVER . klikk på linken og syng med

Men for all del, alt har en begynnelse og en slutt.. og her var min begynnelse i snøskavlene..


Det er jo et stykke vei fra de bittesmå frøene til det begynner å ligne på noe. Men det er ei herlig tid. Nå har jo vi vært borte mye i sommer, så vi har jo ikke fått nyte fine stunder på terrassen, men nå har jo ikke været vært på rette sida heller.


Vi har jo over tjue sånne krukker rundt om på terrassen og 16 verandakasser, så jeg kan ikke vise alt da..


Både geranium og fuchsia er jo flere år, så om jeg berger de til neste år så blir de vel like store som meg. 😀 Selv om ikke det sier all verden.. Men har jo litt ute i hagen da.. men ikke så mye..




Og et bittelite blomsterbed, har jo et for stemor og litt forskjellig, men noe har hatt litt “stemoderlig” omsorg..

Og nå kommer det nye frøkataloger i posten igjen,, og jeg går sikkert i samme nettet denne gangen også, og bestiller alt for mye.. Skjønt nettet ja.. det har denne karen og slekta sørget for nesten hver morgen når jeg går ut på terrassen..


Det er vel delte meninger om hvor vakker den er.. eller byggverket dens.. men jeg vet at den finner vinterdvale i drivhuset mitt.. og der har jeg en jobb å gjøre før høsten er her for fullt..


Men vi fikk i alle fall nyte èn av de mange peoner jeg satte ned i fjor, resten fant ut at de skulle blomtstre ferdig mens vi var borte..


Så, for å si det sånn – sommeren er vel ikke over, men at den er på hell er det vel ingen tvil om 🙂 Så nyt hvert minutt fremover..

Bilder: Jan Håkonsen

24 kommentarer
    1. frodith: Hjertelig takk.. men det aller meste er jo oppe på terrassen da 🙂 Det er jo der vi er for det meste,, tar en tur ned og klipper gresset av og til.. leer.. 🙂

    2. Oii, så mange vakre blomster! Jeg har studert hvert eneste blomsterbilde. Edderkoppen, der var jeg raskt over på neste bilde.

    3. Se der ja..synes vi akkurat sådde frøa…og nå er det snart vinter igjen….hehe…men håper på en varm fin høst med masse sol først 🙂 Fantastisk blomsterflor hos deg ….har tømt ut de siste krukkene nå jeg…begynte å bli så tuslete …. :))))

    4. annebe: Ja tida går fort.. det er det ingen tvil om.. har jo noen hundre potter å vaske. Og er et styr å potte om å bære geranium og fuchsia i kjelleren.. men det går nå greit. Satser som deg på en nydelig høst 🙂

    5. Jeg må bare glede meg over hvor frodig, fargerikt og fint dere har det. Jeg er rimelig grønn av misunnelse. Sånn skulle jeg nok likt å ha det selv. Men det vil koste dyrt, for jeg måtte nok kjøpe alt ferdig 🙂
      Sommeren i år var kald. Men, det kommer nok en sommer til neste år også. Kanskje den blir varmere 🙂
      Den fine høsten får vi nyte så godt vi kan. Hver årstid har sin sjarm 🙂

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Takk og takk.. ja jeg har jo en amatør hage sammenlignet med din 🙂 Og peonene trenger nok litt tid. Det viktigste er ikke å plante de dypere enn de stod i krukkene når du kjøpte de 🙂

    7. Eva: Ja det koster,, men jeg er nå ikke så sikker på at jeg sparer så veldig mye. Må jo bruke mye strøm i drivhuset fra i mars. og mye annet som skal til 😛 Men det trenger ikke være den overfloden der.. og som du . så håper jeg på en varmere sommer.,, og kanskje noen fine lune høstdager 🙂

    8. Å, så mange flotte sommerblomster. Har du virkelig ordna de fra frø? Jeg er ikke noe god på sommerblomster. Tror jeg må ha meg et drivhus. Jeg har forsøkt å få fuchsia og geranium til å overvintre, men det har gått dårlig. Tror de har hatt det for kaldt ute i uteboden.
      Ha en god dag.
      Men nå er det høst. Det er nok sant, selv om jeg ikke liker….

    9. Herlighet så fort den lyse årstiden går. Ja, den kom sent den sommeren i år, så vi tviholder litt på den her også.For en vakker hage det ble. Rart å se snøen og så hva som har vokst seg fram etter hvert. Ha en strålende dag og nyt det.

    10. Tone: Takk du 🙂 Jada jeg har hatt drivhus i tre år nå.. og gjør samme tabben hvert år. Jeg hadde vel i overkant av 800 potter der i vår. Jeg har Fuchsia og Geranium i kjelleren om vinteren i et mørkt rom. Men det er jo plussgrader, så får de en liten skvett vann sånn en gang i måneden 🙂 Ha en fin dag du også.. og håper på en nydelig høst

    11. Litt av en blomsterprakt – og du må ha noen greie naboer eller andre som har sett om det slik at det var såpass intakt da dere kom hjem.Ja, det går mot høst, men jeg har bestilt meg ei uke ekstra sommer i september, så jeg har DET å se fram til! 😀

    12. karidansen: Aha så bra 🙂 Vi må en kjapp tur nedover til Oslo neste helg i konfirmasjon, men så står høsten i sangens tegn for min del med blant annet arrangering av et ganske så stort korstevne 🙂 Gled deg og kos deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg