To blog or not to blog…

Nå har ikke jeg blogga veldig lenge, og det er jo rene tilfeldigheta at jeg begynte med det i det hele tatt. Men det har vært moro og jeg kommer nok til å fortsette en stund. Det er mange herlige blogger, og mange flotte mennesker som engasjerer. Nå rekker ikke jeg å se innom så mange andre blogger enn de jeg følger.. Men jeg har jo sett litt da,, men når man sitter i sitt lille “bloggeglasshus” så skal man ikke mene for mye om andre som blogger…


Nå er det vel neppe helt optimalt at en gammel kall som meg hiver seg på blogging. Men gjort er gjort. Men at unge gjør det, er jo helt normalt. Men det er sikkert av helt forskjellige årsaker.

Og jeg kjenner ei jente på 16 år, jeg er faktisk “gammelonkel” til henne. Hun har blogget lenger enn jeg, og jeg må si jeg er imponert over hennes mot og åpenhet. Hun har hatt utfordringer i fleng i oppveksten, men møtt de med pågangsmot og blitt sterkere og sterkere dag for dag. Om du har lyst så ta en titt innom henne da vel…

 

HER

Men er jo nettopp begynt på Videregående, så det har vel ikke blitt så mye blogging de siste dagene. Og skolen er jo det viktigste, men når stunden er der så kommer hun med gode innlegg som vekker både engasjement og følelser. Så får vi følge med at hun ikke blir sittende utover natta 😀


Lykke til med bloggen og ikke minst med skolen og dine valg i livet fremover. Klem fra en “gammel-onkel-blogger”

14 kommentarer
    1. Det kjekke med blogg, er hvor variert det kan være. For noen er målet å blogge for gøy, for andre er målet å sende ut et budskap, mens andre igjen blogger for å klare å mestre seg selv.
      Og så er det jo enda kjekkere at bloggere har vidt forskjellig alder, og kommer fra vidt forskjellige tider og oppvekstvilkår. Det gir en variasjon, som man faktisk kan lære noe av.
      Jeg synes bloggen hennes var fin. Og helt tydelig er hun veldig reflektert til å være så ung. Din blogg er også fin. Du har dine år å hvile på. Og det er jo det som gjør bloggen din kjekk å lese. Masse livserfaring og visdom. Håper du fortsetter lenge å blogge, og det samme for henne, som enda er ung 🙂
      Takk for at du viste bloggen hennes 🙂

    2. Det virker som ei svært oppegående jente som har erfart og lært mye av det som har vært vanskelig! Finnes det noen sangklipp av henne på nettet? Ellers håper jeg du fortsetter med blogginga. Det er trivelig at det finnes voksne mannfolk som også er med i “Damedebatter” i blant. Det er ikke mange av dem. Jeg har få mannlige bloggvenner – og det er ytterst få av disse igjen som kommenterer noe av det jeg skriver. Når det BARE blir enveis, så slutter jeg å kommentere, så sant ikke vedkommende skriver et innlegg som virkelig engasjerer meg! 🙂

    3. Blogg har gitt meg så mye, at det har jeg ikke tenkt å slutte med. Jeg begynte i 2007, så det begynner å bli noen år ja. Mange omkring meg på min alder mente at dette var for ungdommen, men det er da for alle. Jeg så et program på svensk tv her om dagen. Der var det en dame på 100 som hadde begynt å blogge. Utrolig artig, og hun hadde massevis av følgere også. Så blogg på du! Hei til din niese, for hun leser vel bloggen din også tenker jeg! 🙂

    4. Eva: Smiler,, tusen takk for så flott tilbakemelding både til henne og til meg. 🙂 Og variasjon er jo bare av det gode og spennende. Hun har skrytt av meg flere ganger.. så jeg tenkte det var på tide å gi henne noe tilbake. Og jeg tror hun kommer til å bli kjempeglad og kose seg når hun ser at du har besøkt henne 🙂

    5. karidansen: Tusen takk for herlig og god tilbakemelding. Jeg vet at hun blir kjempeglad for tilbakemelding og besøk 🙂 Og jeg tror faktisk at hun har lagt ut noe på youtube.. at jeg kunne glemme det når jeg lagde det innlegget… snakk om.. men jeg skal sjekke det opp.. Takk 🙂 Og til det siste.. jeg gir meg altså ikke ennå 😛 så det så .

    6. natheless: Smiler.. jeg har ikke tenkt å gi meg ennå.. så det så.. men 100 år.. hmm,, får nå ta ett år av gangen 😀 Og hun leser bloggen min.. og har gitt meg mange gode tilbakemeldinger. så ville gi henne litt tilbake. Og.. for å ha sagt det.. så står det verken alder eller holdbarhets dato på blogginnlegg.. Og jeg liker din blogg for tenk 🙂

    7. Fint med bloggere i ulik alder..og ulike måter å blogge på…å ha et særpreg for sin blogg synes jeg er fint …selv om det bare er om små hverdagslige ting 🙂
      Så innom bloggen hennes …spennende..også liker jeg godt bloggen til “gammelonkelen”også..og han virker absolutt ikke gammel……Blogging er gøy det :))

    8. Den gammel-onkel-bloggeren er jammen fin å ha her i blogg-blokka 🙂 For du skriver masse gøy, og er et friskt pust blant alle “jentene” vet du 🙂 Fortsett du , og jeg er sikker på at hun du er gammelonkel til synes det er litt gøy at du blogger også 🙂

    9. frodith: Ler,, jada.. jeg skal ikke slutte så det så. Jeg syns jo det er kjempeartig 🙂 Nå blir det jo Oslotur i mårra.. konfirmasjon i Trefoldighetskirka faktisk- Men vi blir å bo hos sønnen. Men jeg kommer sterkt tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg