Ut på tur igjen,,,

Jeg regner jo med at det kanskje har vært litt godt at jeg har vært stille halvannen uke nå 😛 Eller der omkring. Men det foregår ganske mye for tida, og i helga var vi jo i konfirmasjon i Oslo. Vi fikk jo med oss Martna og forskjellig på Skedsmokorset samtidig, Bare ikke dette, for her spilte vår eldste sønn som har tatt frem gamle kunstner bak slagverket.


Nå er jo ikke kulturhuset der det aller vakreste jeg har sett. Men rockekonserter fungerer i de aller fleste lokaliteter.


Men det var jo søndagen vi tusla rundt der og det ligger jo inntil museet, men det får jeg komme tilbake til. Jeg har i alle fall masse bilder der fra.


Det var jo litt forskjellige transportmidler for å komme seg dit og for å bevege seg rundt der inne..


Og noen hadde knapt lært seg å gå.. og trivdes best under varmelampe..


Men nå er det jo sånn på sånne tilstelninger.. at det gamle dukker frem igjen… Så jeg tar med et par eksempler på det..



Her kunne jeg tenkt meg å stoppe en stund og lære mer.. vi har jo mengder med sopp i distriktet her.. men har aldri turt å komme i gang med sanking.



Jeg kan jo være litt sånn halvgal.. så jeg tenkte ei stund på å få meg langt og fargerikt hår.. Jeg har jo spurt frisøren om å klipp meg høy og mørk.. men ikke svarten om hun får det til…


Men før jeg rakk og tenke så langt som til frisyrer som dette…. – så kom sognepresten fra hjembygda og kakket meg på skuldrene. Det viste seg at han hadde barn og barnebarn der nede også. Og vi synger jo i samme mannskoret. Da måtte jeg bare innse.. et tegn fra oven.. at jeg bare skulle glemme sånne frisyrer..


OG særlig når det “fargerike” ble komplett litt lengre borte…


Tenk dere å ri inn i solnedgangen i et slikt antrekk 😀 Du hellige moder. . DET hadde blitt litt av et blogginnlegg..  Leer,, man skal ha det artig 😀


Ha en vakker og fargerik søndag 😀

Bilder: Jan Håkonsen

 

14 kommentarer

Siste innlegg