Mellom skurene…

Fra storm til regn..  og det kunne regne. Men jeg har ikke orket å risikere kamera for å få noen bilder av det. Så det får klare seg med dette ene tatt fra terrassen og rett utenfor døra her…


Det ser jo ganske så tilforlatelig ut på det bildet. Men vi kjørte til Bodø i dag.. siden madammen skulle til undersøkelse på sykehuset. Og jeg er usikker på om jeg har sett elver og fosser mer kraftfulle noen vår, enn det jeg så i dag. Og det satte en stopper for å ta inn de planter jeg skal berge gjennom vinteren i kjelleren. Så jeg sprang meg en runde rundt huset her i går når det var et bittelite opphold…


Det ser en smule “vasstrukkent” ut..


Og de vakre middagsblomstene mine har gitt seg helt over.. dette var ikke sommeren for de akkurat. Men du verden.. de ga likevel fullt ut av sin fargeprakt de dagene sola var på sitt varmeste..

Og hva finner jeg.. på et av mine nyplantede frukttrær…


Jeg innrømmer tvert, at jeg ikke satte tennene i det. Om det er noe jeg ikke har sansen for.. så er det sure epler. Men til neste år… kanskje… Og det minner meg om å se innom drivhuset..


Nå må jeg huske på å dekke drivhuset med presenning før snøen kommer.. det glemte jeg i fjor..  Men noe har jeg klart.. i alle fall utenfor kjellerdøra.. så er bare å bære ned..


Det burde vel holde når jeg setter i gang med såing i mars..  Men jeg håper på noen dager med sol nå.. sånn at jeg får tørket opp både det ene og det andre.. og forberede for vinteren som står for tur..


Og vi var jo ute på reise når peonene var på sitt vakreste.. men de er ikke så verst på denne tida heller..


Så et siste blikk på Astersene… de sådde jeg egentlig mest med tanke på min gamle mor på Sykehjemmet. Så i morgen klipper vi de ned og tar med oss til henne. Det er så godt å se gleden i hennes øyne når hun får blomster fra hagen..


Ha en herlig helg hvor du nå enn befinner deg ::

 

Alle foto er mine 🙂

 

 

14 kommentarer
    1. Her er det sol om dagen, heldigvis 🙂 Men jeg har ikke noe lykke med blomstene mine…inneblomster… En Ficus Ginseng som har rydd blader siden den kom i hus, og nå er den snart tom :-/ Men men…ikke så farlig. I morgen får vi besøk, og det blir koselig 🙂

    2. Ikke vits å risikere kameraet nei…Her har det vært flott vær i det siste..men ikke lenge siden det var myyyyye vann her også :))
      Ikke mange epler på treet vårt i år…men noen få, spiste ett i stad og det var kjempegodt :)) Mange flotte blomster du har..ikke lenge siden vi holdt på med såing og planting..tida går fort 🙂 Kos deg i helga :))

    3. annebe: Ja en ting kan jeg underskrive på.. at tida går fort 🙂 Men vi må nå bare henge med så godt som mulig. Jeg fant faktisk på å bli blogger i vinter når jeg baksa rundt i storm og lette etter en takplate til drivhuset 😀 God helg til deg også

    4. frodith: Vi måtte bytte det meste av inneblomster i vår.. skifta jord på de. og noe skjedde. ;P Men lykke til med besøket.. det er jo viktigere enn noen blader i en krukke jord 😀 God helg

    5. Det er så kjekt å følge naturens årstider hos deg, og den genuine gleden du har ved å få ting til å vokse og trives til tross for at du har din egen utfordrende værmessige biotop i det høye nord. Du skal vite at du er et forbilde for meg:-) Jeg blir så utolmodig og oppgitt innimellom, når vekstene er så vassne og kommer så sent. Men du har lært meg å være litt mer tolmodig. Så i stedet for å lempe tomatplantene mine, så satte jeg dem i stuevinduet – og nå kommer de, som bare det!

    6. Det eplet så jo fristende ut det…:) Jeg har et tre fullt av epler. Må kanskje begynne å hente de inn nå. Tenkte å bake litt, og lage eplejuice 🙂
      Du er så flink med alle plantene. Skulle ønske at jeg hadde en promille av det talentet 🙂

    7. tujanka: Du verden.. tusen takk du 🙂 Moro å høre når noen har glede av det jeg skriver på denne måten 🙂 Nå er ikke jeg den mest tålmodige i mange sammenhenger.. men spenningen med drivhus og planter er jo at det er slett ikke sikkert at resultatet blir likt 🙂 Kos deg i helga 🙂

    8. Eva: Ja jeg har jo ikke smakt på det ,, Har hørt at det som kommer første året ikke er noe særlig.. men innrømmer at jeg har respekt for sure epler.. Og takk du.. du har helt sikkert mer enn nok talent.. men man kan jo holde på med alt 🙂 Ha en fin helg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg