Høstjakta..

Nå har jeg aldri vært noen jeger og kommer helt sikkert ikke til å bli det noen gang. Og da tenker jeg på sånn “pang pang” jakt i skog og på fjell. Og blodige historier om hva som både har hendt og helt sikkert ikke har hendt på jaktturer. Men ære være de som lider av denne interessen og høster av vår gavmilde natur. Men når høstdagene ble så søkkende våte som de ble så finnes det jo anna jakt terreng..  det våte element…


Ja nå var jeg ikke tilstede når akkurat den fangsten vi fikk i går ble hentet opp av vannet, så jeg måtte illustrere dette med et bilde tatt i mørkra. og av en sølepytt uttafor..  Men jeg HAR vært med før da. Det har min kjære kone foreviget på en særdeles herlig måte…


Og jeg fikk faktisk fisken om bord..  slett ikke verst..


Ja det gikk i torsk i går også.. men levert fra Lofoten som frosne fileter ,,, så hele spenningen i den “jakta” var å få de tint ørlite grann,,


,,slik at det var mulig å dele de sånn at det gikk å vakuum pakke de,,


Og til slutt så ble det noen fine pakker med torskefilet, som vel er den mest anvendelige fisken vi har i fryseren…


Men ikke nok med… Vi er jo så heldige som har et vennepar i Lofoten som forsyner oss med yndlingsfisken..


Så vi var å “jakta” på et særdeles spesielt sted i går, nemlig på Bodø Airport.. og fanga inn en hel sekk full av sånne vakre flyndrer.. Og selvfølgelig så måtte de vakuumpakkes også 🙂 ..


Og vi hadde kokt flyndre til middag i dag.. aldeles nyyyydelig.. MEN. tok jeg bilde av det ?? Nei det glemte jeg selvfølgelig.. og hva gjør man da ?? Joda.. da stjeler man på Google..

Ha en fortreffelig god helg.. med eller uten jakt av noe slag 🙂

22 kommentarer
    1. Ha-ha, har du ikke begynt å ta bilder av ALT ennå. Du må alltid ha kamera med vet du 🙂 Sånn er det bare 🙂 Men Google fungerer jo innimellom også 😀 Og det vakumpakke-systemet ditt fungerer jo HVERTFALL 🙂

    2. Jakt er gøy, med kamera. Det andre får andre drive med. I sommer fanget mannen i huset sei i Saltstraumen og torsk nær Nyksund, så flott fisk har jeg i frysa også. Vi koser oss gjerne med det.For et flott levende bilde fruen tok da! Herlig når man får fisken opp av vannet også. Nyt kvelden:)

    3. natheless: Det er jo ikke så ofte man fisker lenger selv om alle muligheter er tilstede. Men vi har jo båt med bua vi leier om somrene, så da blir det i alle fall. Jeg må vel ha meg en tur til Saltstraumen i sommer. Det hender det blir noen blinkskudd med mobilkamera, de er jo litt træg på avtrekkeren 😛 Ha en nydelig helg

    4. karidansen: 🙂 takk skal du ha.. greit og Google litt.. men greit å si fra hvor bildene kommer fra , Jeg kopierte inn en av kommentarene jeg fikk på fb sida mi på det innlegget ditt om salg av gården. 🙂 God helg 🙂

    5. Veldig greit å få godsakene ferdig fanget innimellom… Storestorebror kom hjem fra havet med 30 kg lange og sei nå, så jeg er også lykkelig. Men torsk og slike flyndrer….helt nydelig!

    6. Fisk er sååå godt 😀 Så jeg synes det er flott å se at du tar så godt vare på det med vacumsystemet ditt 🙂
      Høres ut som at dere har mange gode middager fremover 🙂

    7. Så flott å få fylt opp frysern av jaktlykkefisk… og vennelykkefisk. 🙂 DEILIG!!. Glemmer helt hvor heldig jeg er som bor rett i matfatet her ytterst i Vesterålen, siden jeg er så vant til det….
      Ha en flott søndag. Her er lokal laks på menyen. 🙂

    8. Margrethe: Ikke sant du.. er bare helt enig. Nå har det blitt lite fotojakt på meg i det siste,, men dere andre her inne bidrar jo sånn at jeg sliter med å henge med for tida..men det går seg til 😀

    9. Tone: Ikke sant du 🙂 Det er for lett å glemme faktisk. Nå fisker jo vi mest når vi er i Lofoten og selv da blir det for lite,, selv om det er båt med bua. De har jo solgt heimhusene så vi leier bu hvert år. Og til neste sommer er det jo landsstevne for kor i Svolvær så da får vi ganske mange dager der borte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg