I senga,, fyy,, på Nordlandssykehuset…

Du gamle mann. Hva du kan.

Tenk at du kunne. Blunde.


Ikke hjemme, det kunne stemme.

Men sammen, med madammen.

På sykehusets laken. Ja ikke naken.

Der får grensa gå. Buksa var på.


Skulle bare holde omkring.

Nærhet og varme koster ingenting.

Men da kom lege dama! Ojj og ojj som hun glana.

Med fingertegn og sinte blikk, jeg svaret fikk:


«Du gamle mann du må forstå, aldri opp i senga gå!»

Men når såre blikk meg møter. Får de heller gi meg bøter.


For da er jeg der igjen, feilparkert i sykeseng.

Ja nå vet ikke jeg om disse etiske regler gjelder i dag, og ikke vet jeg om de passer inn i mine opplevelser. Men jeg tar de med her likevel. De hørtes jo fascinerende fine ut 🙂

Og disse to fikk jeg masse sympati for 🙂 Lignet veldig på situasjonen min , før den ble brått avslutta. Men om alle lover å ikke si et ord.. så har jeg vært i senga igjen.. i dag 😀

Mine tekster på ære og samvittighet, og alle bilder er stjælt 😀

19 kommentarer

Siste innlegg