Takk alle venner…

Når det blir som det blir og sykdommer rammer, da er det utrolig godt å se og føle venner sin omtanke og nærhet. Det føles så godt for oss begge, og takk for alle gode ord, Jeg måtte bare sette meg ned og skrive et par vers før jeg fant senga i kveld.. og før jeg reiser hjem i morgen.. til en aktiv kor uke med øvelse og julekonsert i kirka med mitt kjære Mannskor og gjester 🙂


En tanke kan fly uten vinger og fjær.

En tanke kan bringe deg venner så nær.

Tanken kan møte venner sin tanke.

Da smiler tanker og tenker som så.

Takk for at tanker til venner kan nå,

 

Tankens kraft kan gjøre deg stum.

Tankene unner seg aldri en blund.

Tanker kan bringe deg uro og fred.

Men aldri skal tanken såre en venn.

Da må den tenkes på nytt og igjen.

 

La tanken din hvile i venner sin favn.

Tanker som føler lengsel og savn.

Slipp den og gi den til den som vet best.

Venner kan tanker pleie å lindre.

For nære vennskap skal aldri forsvinne.

Tusen takk for all omtanke og støtte 🙂

 

14 kommentarer
    1. Slike nydelige ord. Jeg vil tro du har mere enn nok å tenke på og alikevel kommer slike varme og flotte ord fra deg. Det sier ganske så mye om deg som person.
      Jeg ønsker deg en fin uke med mye glede selv om tankene dine kanskje ikke klarer å slippe helt. Mange tanker til deg og dine, og masse lykke til.:)

    2. Vakkert tenkt og skrevet….og tankene styrer veldig mye. Det er ikke alltid de skal omsettes i handling! Regner med at det ikke er så verst med Madammen nå, når du kan dra hjem – og på korøvelse. Uansett er det viktig at “Den som står ved siden av” passer på å gjøre noe på egenhånd for å få påfyll og overskudd! 😀

    3. Du skriver så fint Dedicat, en reflektert og voksen mann. Det er godt når man kommer dit. Men alltid godt med noen som står ved siden av og støtter, venner må man alltid ha 🙂 Ha en fin mandag 🙂

    4. Dine tanker treffer meg rett i fleisen. Er gammel nok til å ha erfart det meste. Akkurat nå har vi litt av samme situasjonen “her i huset”. Madammen ligger på sykehuset og gamlingen steller hjemme som best han kan. Blir nok aldri så bra som da sjefen styrte det hele. Takk for dine gode og fine åpne refleksjoner. Du gir av deg selv og dette setter jeg stor pris på. Du må være et godt menneske for alle rundt deg. Ha ei fredfull uke….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg