Tanker og ord,, kanskje mellom permer..

Nå har jeg fantasert om å få samlet noen rablerier og tanker og ord i lange tider. Så snubla jeg meg inn i blogglivet og begynte å ta bilder også. Da fikk jeg noen varme og fine tilbakemeldinger på det jeg lagde.

Så nå har jeg begynt å samle sammen og få finpusset på noe.

Men der er jeg ikke så helt god, skriver fra “levra” rett og slett. Det å sitte å “fin smake” på formuleringer  og grammatikk er ikke det jeg syns er mest morsomst.

Men jeg har en tittel klar, håndtegnet til og med.

Så i går kveld og i dag tidlig, så skrev jeg på dette, mens tanken på å få mine “tanker og ord” mellom to permer surret rundt i hodet mitt.

Mine ord og mine tanker.

Vi møtes med ord, og med ord blir vi venner.

Ord blir delt og vokser og klemmer.

Ord mellom venner er som et bånd.

Ord som klemmer, som kjærligste hånd.

 

Ord som blir delt og ord som blir gitt.

Ord som du ga og du aldri fikk.

Ord med smil og med såre tårer.

Ord som varmer som blodet i årer.

 

Ord som flagrer og daler ned.

Ord som lander og finner fred.

Ord som smiler mot nye ord.

Ord som lengter dit ordene bor.

 

Ord som vil finne seg nye stier.

Ord du mister for evige tider.

Ord som gir glede der hvor de lever.

Ord som gir liv til tanker som svever.

 

Vi møtes med ord som kan såre og smile.

Ord som gir glede og kan fortvile.

Ord som du velger helt av deg selv.

Ord som er dine fra morgen til kveld.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg