Mitt sted på jorden…

Av og til skjønner man noe, andre ganger skjønner man litt… og noen ganger skjønner man rett og slett ingenting……

Mitt sted på jorden.

 

Det vakreste stedet på jorden, er der hvor du lever og bor.

Der hvor du trives og føler at alt bare vokser og gror.

Du går der på kjente steder, smiler og alt føles godt.

Så kjenner du plutselig sorgen, det skjer jo så fort og brått.

Den langstrakte sørvendte dalen, med elv og med fjell og med fjord.

Sentra med livskraft og stolthet, der mennesker lever og bor.

Kulturlivets blomstrende vugge, kanskje litt heftig å si.

Nå er det negativ fokus, så kanskje er alt nå forbi.

Hva skjer i den dalen jeg elsker, så vakker og herlig den er.

Konflikter og tanker så vonde, som ugress de om seg brer.

Jeg gråter og kjenner en svie, som aldri jeg kjente før.

Måtte det bare bli endret, før alt dette vakre dør.



14 kommentarer

Siste innlegg