I fødselenes kamp for livets rett.. litt sterke scener…

Jeg har jo vært innom dette tema en gang før på denne årstiden. Selv var jeg jo så heldig å få oppleve å være aktivt med under fødselen til mine to sønner, og den første i 1972. Og det var ikke helt vanlig på den tida. Men nå er det jo litt annet jeg skal blogge om da…


Det er vel ikke noen tvil om at det er noen gravide og avventende sauer i denne båsen. Og som jordmora sa til oss i 1972… “Husk at det som er kommet inn må komme ut….” Og NÅR de har gjort det.. så er de jo utrolig søte.


Og her er neste “mamma” som står for tur. Og det er trillinger på gang, og ikke alt går så greit som det aller helst burde..


Hun må ha hjelp, og for meg som ikke er helt vant med dette, så ser det dramatisk ut…


Og etter intens jobbing så fikk jordmora fra hine hårde dager rett.. det som er kommet inn må komme ut..


Jada, jeg sa det jo .. det ser dramatisk ut… og det er det jo også. Men det gikk bra denne gangen.. og mora er erfaren ..


Og det gikk jaggu ikke lang tid før interessen for fotograf og kamera var på plass…

Og da gjelder det å få stelt seg litt og gjøre seg lekker for fotografen, og det er det ikke noen tvil om da de klarer.. bare se her..


Og jaggu vil ikke mødrene delta i foto seansen også…


Tekst og bilder  er mine 🙂
 

19 kommentarer
    1. Fødsel, uansett hvem (menneske eller dyr), er vel både vondt og dramatisk! Men det er jo en del av livet, og livet er vakkert! <3 Søte er de!
      Har du sau selv Jan?

    2. Unni: Ja du har helt rett 🙂 Det er ikke bare å bli født inn i denne verden.. det er sikkert. Har hatt både hund og katt.. men sau?? Nei gudbedre.. ville jo blitt et helsikkes liv og få de opp loftstrappa når de skulle legge seg 😀

    3. SV: Haha.. Du er en fining du Jan! Jeg synes jeg ser det for meg; sauene på tur opp trappen og inn på rommet sitt! Tihi.. 😀

    4. Ja, det kan se dramatisk ut, men her gikk det jo fint! Herlig med lamunger. Jeg tenkte å gå inn i hamnehagen å ta bilder av lammene der en dag. Ha en fin dag!

    5. ÅH!! Dette er noe av de triveligste vårtegnene som finns! Da jeg var gift hadde vi sauer og det var herlig å ha lammevakt! Var nødt å berge noen lam på egen hånd, men det gikk bra. Dette er noe jeg virkelig savner!
      å når man kom inn i fjøset med melkeflasker, ble man nedrent av de søte små brekende nøstene på fire føtter,.. HERLIG!
      Takk for minnene!

    6. Så artig å få være med på lammefødsel gjennom bildene dine 🙂 Bra det gikk fint til tros for noen vanskeligheter 🙂 Nyfødte lam er jo så utrolig søte..:) Ha en fin dag…nå kommer sola her så får prøve å komme oss ut litt :)))

    7. natheless: Jeg forteller jo bare det vakre som regel 🙂 Men ta deg en tur inn der du.. de er utrolig herlige til å posere.. akkurat som deg.. altså.. uten sammenligning for øvrig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg