Å sykle i hekken…

Ja hvor gammel kunne jeg være? Neppe ordentlig tenåring ennå, men kanskje rundt 10 år. Jeg fikk jo ikke sykkel før rundt tenårene, men lånte jo og da damesykkel og sånne tungtrødde greier. Men en dag stod det noe lignende som denne uttafor hos oss,, og MED gir. Jeg visste jo hvem det var sin, og at mannen var på besøk til min pappa.


Jeg klarte ikke å dy meg.. Men jeg var jo ingen dreven kar med sykkel. Men jeg måtte bare prøve. Og jeg kom meg i farta og rundt huset, og prøvde å bremse..men pedalene gikk jo bare rundt bakover og sykkelen gikk fortere og fortere… og DER rett fremfor meg.. 


Og jeg klarte ikke å styre unna.. så det bar rett i hekken så det suste etter. Jeg tenkte ikke på meg selv, bare på sykkelen.. og heldigvis den virket like hel. Jeg var snar å sette den på plass. Da oppdaget jeg at jeg var ganske så oppskrapet og blodig. Men nå var jo dette i en tid da foreldre var vant at gutter av og til så ut som de hadde vært i  krigen når de kom inn. 😀 Jeg hadde sikkert havnet på legevakta om det var i dag. eller.. nei fanken.. hadde vel blitt tatt hånd om av hvitkledde med reimer og bånd 😀 leer for meg selv..


Men jeg kom jo på denne historien når jeg fikk øye på denne sykkel kreasjonen på Bodø Vg Skole. Måtte bare ta bilder fra flere vinkler.. 


Tenk å ta en “gruppetur” gjennom hekken på den kreasjonen.. dæsken ta. Kanskje jeg skal spørre etterkommere etter han som eide den girsykkelen…  For den historia har vært en godt bevart hemmelighet.. helt til nå 🙂
 

10 kommentarer
    1. hehehe ja du må spør etterkommerne 🙂
      Herlig minne og opplevelse det der da 🙂 Klart det er fristende når den står der så flott! Må testes da ja. Synd du havnet i hekken 😀
      De syklene på vgs var flotte. Min første sykkel etter at jeg hadde lært meg sykle på mine brødre sine sykler – ja og de hadde stang så jeg med andre øvde oss på skeiva i herresyklene ja 🙂
      Ja og de syklene over minner meg om min første tohjulssykkel som var en GULL DBS <3 Min stolthet i noen år. Jeg kan huske slengbuksene til stadighet havnet i kjettingen.........
      Nå er din hemmelighet ute!

    2. Skikkelig festlig at du fortalte det til oss. Så mye rart vi finner på som unger. Men jeg ser jo at du fortsatt her iveren i behold. Typisk deg å prøve deg på denne flerhjulte sykkelen også eller?

    3. Etdiktomdagen: Så herlig kommentar.. Sorrry jeg ikke har kommentert før. Har vært i konfirmasjon 70 mils bilkjøring unna her. Jeg er glad for at det ikke gikk helt gæli når slengbuksa skulle leke pusseklut på kjeda 😛 dæsken.. er mye rim i denne historia
      ….tenker, tenker

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg