Våryre galskaper i kjeller og loft…

Jeg har gruet meg i masser av år på å ta tak i overfylte kjeller og loft. Og jeg skynder meg å si at mye er etterlatenskaper etter mine kjære foreldre. Nå lever jo min mor ennå, men det ville overraske meg om hun leser blogg 🙂 Men jeg kryper uvillig til korset og innrømmer at det meste må jeg ta på egne kappe….


Og hva gjør man da.. Da får man en sånn diger sak som det her til gårds.. og den ER stor..


Er det virkelig mulig å fylle denne…..


Men jeg kan love dere at den ble full.. Jeg tar sjansen på å innvie dere i årelange hemmeligheter, men bare en liten titt…



Og kjære venner,, dette var en LITEN titt. Men det er en ting min avdøde far skal få æren av, og det er alt av metall som han hadde så stor sans for. Og det ble levert pr tilhenger…


Et lite nærbilde,,,


Og som Askeladden ropte… “,, jeg fant..jeg fant,,,,”


Men nå har jeg gjort det, på det nærmeste bokstavelig talt tømt kjeller og loft. For en lettelse, velsignet være all historie…. “Hvil i fred…” 

Nå lagret jeg dette i arkivet under “Vakre minner…” , for egentlig så er det jo det..

8 kommentarer
    1. Er mange minner i gamle ting, selv om det kanskje ikke har stor verdi i kroner og øre. Man kan uansett ikke samle på alt….Effektiv har du vært i alle fall 🙂

    2. Åh, du kan tro jeg gruer meg til den prosessen som je bare MÅ starte opp til sommeren, når jeg avslutter mitt godt over 40 år lange yrkesliv og går inn i pensjonistenes rekker. 😅
      Det er mange minner som knytter seg til alt som dukker opp under “renselsesprosessen”, og jeg regner med at det både vil falle tårer og en del lettelsens sukk når alt er over, og orden hersker i øverste etasje av boligen. Nytt kapittel i livet. 🤗

    3. MissImperfektum: Takk skal du ha og takk det samme. Bare synd det ikke er meldt godt vær verken i pinsa eller på nasjonaldagen. Men vi får gjøre det beste ut av det 🙂

    4. Gunn Dale: Aha.. ja jeg begynte jo å jobbe igjen og vært engasjert i litt av hvert. Men nå trapper jeg ned. Og jeg hadde gruet til denne jobben i mange år.. men nå er det gjort 😛

    5. Margrethe: Ja jeg blir fort enig med deg at jeg har vært flink. 😛 Dette er noe jeg har skjøvet fremfor meg i mange år.. 😛 Takk for kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg