Andre våryre galskaper i en gammel manns liv..

Jeg har til og med blogget om det.. og sagt med gråten i stemmen, at i år skal vi være så mye borte fra slutten av mai til langt ut i juli. Ikke hele tida da, men veldig mye..  Og jeg skrev til og med dette diktet..

Våren kommer likevel

Det går mot en vår uten spirer og frø.

Med drivhus så tomt at det gjerne vil dø.

Men kjære, smil og la latter få runge.

Møt ikke våren med tanker så tunge.

 

Se på de vakre fra fjorårets sommer.

De trosset regnet som strømmer og flommer.

Men årets sommer i nord og i syd.

Skal vekke den herligste sprudlende fryd.

 

Jeg klipper og limer av tanker og ord.

Sender et ord til dit hvor du bor.

Det lysner og går i mot vakre tider.

Med blomster og flora på dine stier.

Men er man gal så er man gal… Men jeg har visst litt grønne fingre. For disse som har overvintret i den kjelleren jeg blogget om litt før i dag, fikk jeg faktisk liv i. Og de har knapt fått vann i vinter…


Et lite utsnitt av mine Geranium og Fuchsia. Men jeg fikk ikke liv i alle… snufs. Men jeg klarte ikke å dy meg.. måtte bare kjøpe litt frø..  og her er Middagsblomst–


Og så kommer resten, Lobelia, Spanske Margueritter og Stemor – og til slutt et lite overblikk…




Nå bruker jeg å pynte litt med stemor ved veien, for 17 mai toget går jo alltid rett forbi her.. Men mine ble jo sådd så sent så jeg måtte bare kjøpe noen…


Nå håper jeg ingen fra Mattilsynet leser bloggen min, for jeg tok sjansen på å sette poteter i “Urtehagen” min på terrassen…


Så,, hyyssjjj  . ikke noen sladring nå..


Her er faktisk ganske grønt på disse trakter, uvanlig tidlig. Men min kjære lønn er treg både vår og høst.. men det kommer seg..


Med dette ønsker jeg alle en nydelig Pinsehelg 🙂

 

8 kommentarer
    1. Det er godt å ha venner som har de samme interesser, og som ikke kan se at drivhuset står tomt. Det blir jo så fint når alt kommer ut i hagen etter at frostfaren er over.

    2. Kjell Skogstad: Veldig sant og takk for hyggelig kommentar. 🙂 Er jo sånn at vi blir masse borte fra i slutten av mai og til uti juli. Men jeg tok sjansen på å så litt likevel 😛

    3. Fint dikt om vår og sommer :)) Også så koselig med blomster og grønne spirer hos deg , ikke sådd noe selv i år jeg, kjøper litt til krukker o.l etter hvert :)) Så du hadde rydda , loft og kjeller…det må vi snart også..men det er et tilltak altså :)) Ha en fin kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg