Den innbarka lofotværingen…

Lofoten uten måser, må vel antagelig bli katastrofal av mange grunner. Jeg har tatt mange bilder av måser (måker i sør..). Men her kommer en liten kavalkade fra vår første dag på bua.


Nå skal ikke jeg påberope meg noen grundig kjennskap til hvordan “Måse-samfunnet” fungerer. Men at de har et vakt/speider system kan det ikke være noen tvil om.


Når det oppdages mat så går alarmen.. og der èn er…



Men nå var visst ikke dette ønskeretten, for det gikk rimelig rolig for seg. Men for sikkerhets skyld, var det greit å holde seg i nærheten..




Landing og letting er ganske fascinerende å se på uansett type sjøfugl. Og nå er det vel ikke lenge før flyge trening for årets kull..


Aha, et lite dun nøste under terrassen til tanta til min kjære…



Nei… TO dun nøster var det. Og de ble litt forskremte og følte seg innesperret. Så de tenkte kanskje at om de snudde ryggen til så var det ingen som så de…


Jeg måtte jo prøve macro’en på tanta til min kone sin Orkide, og jaggu var det noen som så fugler her også…


Men sånn så den ut i en mer normal vinkel..

 

I dag kom sola, så i kveld skal vi jakte på Midnatt sola, så kanskje kommer den her på nettet i morgen 🙂 Ha en vakker mandag kveld. 🙂  

 

8 kommentarer

Siste innlegg