Ballstad i fokus, Korrigert med bilde av dyktige Marie Løvstad fra Gravdal.

De aller fleste steder og byer med respekt for seg selv, har sine “Dager”. Og det fant vi ut at Ballstad i Lofoten også har. Og skal man dit må man reise Standsmessig..


Neida, ta det helt rolig. Denne lå bare på Leknes havn når vi passerte. Omtrent alt av Cruise båter langs kysten er jo innom der .

Det er jo trangt på sånne små fiskevær som Ballstad, så det blir et intimt og yrende folkeliv. For de som ikke aner hvor Ballstad er, så klikk deg innom denne linken- HER.


Men det var ikke bare på land det var full aktivitet, bare se her på disse barskingene. Jeg er spent på tempen i vannet, det kunne ikke være mange grader..



Og jeg som har lovt å blogge meg selv under vann i år.. pjuhh,,


Men heldigvis så var redningsskøyta tilstede og hadde sikkert kontroll selv om det var en viss fokus på bilvask… 😀


Ballstad er en fargeklatt på så mange måter, ikke minst på fargen på husene.


De er et yrende båtliv også, og båter til næringsvirksomhet..


Fiskebåter i alle varianter…

Vi fikk også med oss kultur, fremført av en meget dyktige jente fra Gravdal. Hun fikk mange følelser frem i både gamle og unge. I dag fikk jeg tillatelse fra Marie Løvstad om å legge ut bilde fra konserten hennes på forrige søndag.


Men det er jo noen som liker å betrakte det hele fra en viss avstand, som disse to. Og de måtte ha den perfekte utsikt 🙂  


Men jeg er sikker på at de to klatrerne hadde annet skotøy enn dette som vi fant i en artig butikk etablert for anledningen..





Hva sa jeg om “Fargeklatt” lenger opp? Jeg måtte bare ta med disse bildene…



Og rett utenfor Ballstad ligger Buksnes kirke, som også bekrefter begrepet “Fargeklatt”..

En liten hilsen fra Ballstad i Lofoten, som er vel verd et besøk..

 

16 kommentarer
    1. Så artig dokumentert tur med flotte bilder og tekst..leste det om Ballstad også, har hørt navnet før..men visste ikke noe om stedet…
      Likte godt de fargerike husa, men kanskje best på bilder og ikke i nabolaget…Ser forresten du har blitt moteblogger også..hehe… Fin dag videre :))

    2. annebe: Tusen takk ,, ja det er ikke alle steder det passer med sånne fargerike hus. Og moter.. tjaaa.. leer. ble bare så fristet til å ta med de bildene ,, det stod liksom i stil 🙂

    3. Flott blogginnlegg fra mitt hjemsted. Et vakkert sted å bo. Nå er jo ikke mange “hus” disse fargene. Det var er kunstprosjekt der Jotun lagde reklamefilm. Husene er rorbuer der fiskerne bodde i gamle dager, og nå turister. Det var mye sterke meninger da dette ble gjort, da rorbuer historisk sett er mørke røde der 😀

    4. Hei og takk for fine ord om om konserten min – det settes så utrolig stor pris på og bilde må du gjærne pubilisere (mulig du har sendt melding til feil nummer?) Uansett – tusen takk❤️

    5. Marie Løvstad: Hei og takk.. da skal jeg legge inn bilde og legge det ut på nytt 🙂 Fant nummer på nettet , men vil ikke oppgi det her. Mitt nummer er imidlertid 91796498 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg