Åpen gård i vakre Saltdal…

Man kan vel si at Saltdal kommune er ei bygd som er vevd sammen av en vakker blanding av Industri, Landbruk, Helse&Omsorg og ikke minst Kultur. Og når man blander alt, så kan det faktisk presenteres på “Åpen Gård”.


Å kappkjøre kjæringer i trillebår er kanskje ikke så omsorgsfullt, men har litt helse og en smule kultur i seg. Nå var ikke konkurransen i gang når jeg var innom, men man kan da bruke fantasien 🙂



Kreativitet og fantasi er i alle fall brukt i pynting og profilering. Og jeg kan jo legge til at det ble lagt merke til av TV2 og de laget et innslag som ble sendt i går.



Men traktorer hører med, både i den industrielle delen og landbruksdelen selvfølgelig. Og i alle varianter, både for store og små 🙂


Og mannen på gården jobber på spreng for å få de kulturelle deler på plass til folket strømmer på. Landbruket er jo blitt ganske så teknologisk, så her håndteres PC og film på PC så lett som bare det 🙂


Og servering hører med, og de første besøkende er på plass. Det er jo dette som skaper det sosiale fellesskapet og tilhørighet i bygda vår.


Åpen Gård er jo verdifullt i seg selv, men det er klart at det hører med et budskap, det skal vi ikke glemme.


Men vi må jo ikke glemme noen av de viktigste på en gård, men jeg kom visst mitt i Siestaen..



Og mens noen tar det hele med stoisk ro og en smule overbærenhet… så…


Så er det andre som har skjønt at her blir det mye “mediafolk” så det er best å være ren i begge ender 😀


Jada, nå ser du helt perfekt ut og er klar til å møte Verdenspressen. 🙂


Tusen takk for en herlig dag, og en vakker kombinasjon mellom særegenhetene i vår vakre bygd. Vi skal være stolte av alt som foregår i bygda vår 🙂

 

 

12 kommentarer
    1. natheless: Takk og takk det samme. Blir en hektisk uke for på torsdag starter Rogna-/trebåtdagene. Da er det et yrende liv over hele sentrum. Og jeg har avtalt med bokhandelen her om å sitte utenfor å selge bøker. Da får hun 25%, så jeg støtter de litt på samme tid. OM jeg får solgt noe da 😛

    2. Nydelige ord på vakre ting som omgir oss. Vi må av og til påminnes for å se hvor fint og godt vi har det i vakkerbygda Saltdal.

    3. Så fint dere har pyntet både for ” sykkelgjengen”, og for å vise frem bygden i åpen gård. Er kjekt å se og det viser jo også hvor mye folk bryr seg om stedet de hører til….
      men du, de albino kyrne- jeg så slike da vi var på vei fra Stavanger til Bergen for noen dager siden, jeg trodde de var veldig spesielle for landsdelen i sør, men dere har jo sorten der nord også. så kan hende det bare er meg som ikke har lagt merke til de før…..?:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg