Når jorda varmer..

Jeg har laget mange blogginnlegg om Vensmoen, og jeg tror de aller fleste ligger under “Kultur og Helse og Omsorg” i arkivet mitt. Dette fantastiske bygget som har rommet så mye av omsorg og varme i 100 år. Og nå skal “Jorda” gi varme tilbake til bygget.

Her er anleggsarbeidet i full gang med å forberede å hente varme fra fjellsiden til oppvarming av de enorme, og flotte lokalene som har rommet så mye omsorg og varme.

Det er boret en rekke brønner langs fjellsiden.

Og mange maskiner og personell har jobbet der i hele sommer, Så denne vinteren blir det ikke olje som varmer opp Vensmoen, men varme fra Moder Jord.

Og i sentrum av Rognan skjer det store forandringer. Noen forretningsbygg er i ferd med å bli leiligheter. Og andre er i ferd med å bli solgt. Så kanskje er tiden inne til å samle det kommunale “Helse&sosial miljøet” oppe på Vensmoen?

Og det bygges leiligheter som aldri før rundt om i sentrum. Saltdal har jo alltid vært sterk på omsorgsfronten. Så hvem vet hvilke synergi effekter man ville få ut av et samlet fagfelt innen det området.

Dette leilighets bygget er visstnok tatt i bruk.

Og ikke langt unna er et annet ganske så nært å bli innflyttingsklart.


Men dette området er i startfasen. Så det blir spennende å se hvordan det kommer til å bli.


Det går med mye jern til alle nybyggene. Det binder sammen og gjør det sterkt og solid.

Det samme tror jeg et samlet og sterkt faglig miljø innen Helse&Omsorg ville gjort i de historiske og herlige lokalene på Vensmoen. Og nå snart med Varme Fra Jorda.

4 kommentarer
    1. Varme er viktig, både sånn menneske til menneske og oppvarming ellers. Jeg er en” frysepinne” så jeg liker å ha det varmt..jeg skrur opp og mannen skrur ned..hehe…
      Håper det varmeopplegget der funker bra da :)))

    2. annebe: Veldig sant 🙂 Det er vel litt sånn det samme her i huset 😀 Jeg håper også det funker.. vi har presset kommunestyret ganske så mye for å få godkjent prosjektet 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg