Du gamle mor…

Jeg er jo så heldig å ha min mor i live, og jeg og min kjære besøker henne minst annen hver dag når vi er hjemme. I år har det blitt lite turer ut, siden vi har vært mye på reise og været har svikta når vi har vært hjemme.


Men nå på lørdag klaffet alt, og vi tok henne med ut i det fine været. Og akkurat når vi hadde passert hennes gamle hjem, traff vi på Hanna, og det ble en herlig gjensynsglede.


Og damene ordner seg på hver sin måte før vi er klar for kafé. 


Kafé tilbudet og kafe livet på dette lille stedet har alltid vært veldig spesielt og mangfoldig. Men kanskje det var litt drastisk å ta min mor på 92 år hit? Så det ble Oasen i andre etasje på Prix.


Der var det også kafé i min ungdom, den “berømte” Kafeteriaen MED Jukeboks.


Men det var veldig lenge siden. Og det var lenge siden mamma var på kafé også, så hun er en smule “skremt”. 



Men det går seg fort til, og vi har en herlig og artig stund sammen der oppe.


Og det er jo ikke rart med to så vakre og herlige damer på andre siden av bordet. 🙂


Men alt har en ende, men vi måtte gjennom sentrum og se litt av fjorden først. 


Så var det og vende nesen hjem til godt stell på Saltdal Sykehjem og ventende middag.



En fornøyd dame som tydeligvis har fått vekket mange gode minner, men også fornøyd med å være tilbake i vante omgivelser.

En stor takk til personalet ved Saltdal Sykehjem som tar så godt vare på vår kjære mamma og svigermor. Og en særlig takk for stor grad av tilpasning og fleksibilitet. 🙂

#coffeeshop “kafé #dearmama #dearwife #mamma #oasen #saltdalsykehjem
 

 

19 kommentarer

Siste innlegg