Det mest magiske som har hendt meg siste året..

Dette er egentlig et svar på Den Magiske Utfordring nummer 4, i bloggen til Magisk Liv. “Hva er det mest magiske som har skjedd meg i år”.

Jeg har tatt meg friheten til å omdøpe det til “Det mest magiske som har hendt meg siste året”. 

Det begynte senhøsten 2015. Min elskede kone ble syk, veldig syk og det ble over 6 uker på sykehuset.



Det ble mange turer til Bodø med morgentoget og tilbake i kveldingen i uka, og hotellnetter på Sykehushotellet i helgene.


Jeg lå på gulvet på sykehushotellet og lagde Adventskalender til henne. Og tankene var mange, når fikk vi reise hjem…?? 


Det ble en rekke nære og varme stunder ved senga hennes. Det var smil og det var tårer.. Det hendte ofte at jeg la meg på siden av henne…


Rett før Julehelga ble hun utskrevet av sykehuset. Jeg ordnet til det mest nødvendige. Ingenting annet føltes viktig enn at hun skulle få komme hjem.


Men det gikk mange uker ut i det nye året før kroppen hennes hadde kontroll, og øynene fikk tilbake sin gamle glød.


Tusen takk min elskede kjære for at du kjempet som du gjorde.

 

Bilder og tekst: Jan E. Håkonsen

#sickness #magiclife #magisktid #sykdom


 

26 kommentarer

Siste innlegg