Å du søte førjulstid…

Madammen var til kontroll på Nordlandssykehuset på mandag, og etterpå traff vi en barndoms venninne av henne fra Lofoten,

Og jeg knipset rundt av litt sånne “artige” ting. I dag har jeg satt sammen et lite rim til hvert bilde.

Jeg har kalt serien for “Å du søte førjulstid…” Kos deg om du har lyst.

Å du søteste førjulstid.

Det skapes forventning, glede og spenning.

Forundringspakker som gjør deg blid.

Ikke bare en, men fire til sammen.

Det er bare å smile, med takk og Amen.

(Denne vil ikke stå joooo,, så legg hodet på skakke … 😛 )

 

Og du søteste førjulstid.

Det bakes og brygges, og handler og hygges.

Kanskje det sprettes en kork, eller ti.

Ikke har jeg laget korkefigurer.

Sånn at du vet, om du sitter og lurer.

 
(Herligheta, er visst ingenting som står i dag, skjønner ingenting… )

 

Å du søteste førjulstid.

Du allmektige verden, hvor skal du på ferden?

Sommeren er jo slutt og forbi.

Ønsk deg en frakk som dekker til snoppen.

Ønsk deg litt mat til den syltynne kroppen.


(Ja, ja – når er du vel snart vant til å sitte med hodet på skakke… – ble jo nesten artig dette.)
 

Å du søteste førjulstid.

Nå skjønner jeg tanken, du tar gjerne sjansen.

Kidnappes bort, kan jo spenninger gi.

Kanskje du håper en kvinne slår til.

Og fanger deg inn med sitt skjelmske smil.

Å du søteste førjulstid.

Ønsker og drømmer, svever og rømmer.

Håpets tid er aldri forbi.

Måtte du fange din vakreste drøm.

Og finne din hvile på puta så skjønn.

 
(Er vel neppe særlig lurt med levende lys i liggende stilling, men sånn ble det nå…)

Å du søteste førjulstid.

Brems når du strever, kjenn at du lever.

Tenn deg et lys og gi deg tid.

La lyset skinne på de vakre drømmer.

Som sprer en glede som aldri fordømmer.

 

Bilder tatt med min mobil (tydeligvis i liggende stillinger) og teksten skrevet i dag 09-11-2016.

 

12 kommentarer

Siste innlegg