Ikke spor av vår…

Leter og ser etter vårens spor.

Men herlighet, vi bor jo i nord.

Moder Jord er skjult under snø.

Her gror da slett ikke noe frø.

Dumme deg som lengter og håper.

Ikke vær lei og gråte tårer.

Lek deg i snøen, DER er det spor.

Av biler og føtter og hva som her bor.

I mens så vokser skavler og dunger.

Jeg freser og måker, det verker i lunger.

Jeg ser ut av vindu, på grillen som roper:

“Jeg drukner i snø og du står der og koper”!

Ennå jeg finner garasje og bil.

Selv om det hender jeg er i tvil.

Kanskje det er et lys i tunellen?

Stopp og snu før du hører smellen!!

Da tenner vi heller et lys her inne.

La våren være et vakkert minne.

 

Nyt de siste påskedager, hvor du enn befinner deg 😀 

 

 

14 kommentarer
    1. Hallaisen! Barna mine kunne myrdet for å være like heldig som deg med all den vakre snøen. I hele vinter har vi hatt to dager med hvit moro, og skøyteis er glemmesak. Men JEG er ikke så veeeeldig lei meg… Jeg tenkte forresten at du skulle begynne å grisle med de overvintrede plantene dine snart, og at jeg skulle følge med, for det kommer jo en vår snart til deg også, du vet jo det?:-)

    2. tujanka: Helluen og god dag 😀 Joda jeg har jo levd så lenge og opplevd mange slags typer vår. Noen begynte midtvinters og andre rakk ikke åpenbare seg før etter St Hans 😀 Så det går bra.- Takk for at du minnet meg på de overvntrede.. søkki..må ned i kjelleren og vanne i dag.. er sååå lett å glemme av det der.. sukk.. Så du får krysse et par fingre 😀 Ha en herlig helg videre.. Det kan jo ennå komme snø hos dere. Har et vennepar som nettopp dro til Spania på sitt årlige langtids opphold.. og de fikk både snø og regn midt i fleisen 😛

    3. Her er det mer vårlig, lite snø og i dag har det vært blå himmel :)) Artig dikt dokumentert med bilder fra vinter til vårblomster :)) Blir nok vår i år også tenker jeg :))

    4. Her nede på Østlandet er det vårstemning vær og enkelte ny knopper har blitt lurt fram. Selv syntes jeg det er helt topp, og er glad jeg slipper å vasse i masse snø 😊

    5. Et nydelig dikt, og herlig talende bilder! Ja, dere har jammen mye snø! Her er det null…. det er i grunnen noe tull….. så mens dere lengter etter vår, ser vi etter snøluft både idag og igår…….. ha en flott lørdagskveld da! 🙂

    6. Vera Lynn: Har jo en sønn på Skedsmokorset.. men fikk bilder om at de hadde gått sin første skitur i dag 🙂 Greit med litt snø.. men nå er det nok.. og enda kan det snø i tre måneder til 😛

    7. Missimperfektum: Akkurat ja 🙂 Her snør det ennå,, og har vel snødd en halv meter siden jeg tok de bildene der 😛 Heldige du ,, 😛 Ha en nydelig søndag 🙂

    8. Så fint det var. Det går i alle fall mot lysere tider. Men jeg hadde likt litt snø her også, så dere kunne gjerne dele…
      Forsiktig med måkingen, la det bare være, ikke noe å sette livet til på…..

    9. Jeg så krokus og snøklokker i noens hagebed forleden. Det var fantastisk, for her er fortsatt en del snø, is på elva og sånt. Men nå varmer sola litt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg