Spor i snøen…


Hjelp, her er det er spor i snø.

Hvem kan det være som skulle her trø?

Og her er det enda flere!

Kan det være noen av dere?

Neida, det var nok lille meg.

Som titta i vindu og ble så lei.

Stakkars mitt drivhus så kjært og fint.

Nå er du av vinteren såret og pint. 


Jeg kaver og sliter meg frem.

Til mine blomsters kjære hjem.

Værguder har jo blitt helt besett.

Mistet den siste rest av vett.


Gamle små gubber forsvinner i snøen.

Neste gang legger jeg ut en rød en.

roter Faden

Så kan de nøste meg inn igjen.

Når jeg har berget plantenes hjem.

Ennå de er bare bilder i denne.

Når de er sådd vil jeg snøen glemme.

Sakte men sikkert jeg letter din byrde.

Mitt kjære drivhus, JEG er din hyrde.

Men ennå er fresen min beste venn.

Det er jaggu rett før den får en klem.  

16 kommentarer

Siste innlegg