Full innsats og trøkk

Jada, jeg vet at jeg ganske nettopp la ut et innlegg om bryting, men det var personlig fokusert. Men jeg tok så mange bilder at jeg legger ut et profilerings innlegg for sporten generelt. Men jeg påpeker at jeg ikke har klarert innlegget med noen av de som havnet i linsa for mitt kamera.


Det er ingen tvil om at dette er en sport som er intens og krever et stort apparat. Her er en rekke sekretariats poster og funksjonærer som er i aktivitet. Disse bildene er fra lørdagens stevne i Idrettshallen på Fauske. Og jeg registrerte noen lag jeg legger noen linker til, klikk på de blå linkene,,,

Fauske Atletklubb – HER

Bodø Bryterklubb – HER

Trondheim Bryterklubb – HER

Tok noen bilder fra et par kamper. Men jeg kjenner ikke navnet på bryterne, eller hvor de kommer fra 🙂 Men håper det er greit at jeg har lagt de ut.

Så vidt en grønnskolling som meg har skjønt, så er det viktig å få inn et godt inngangs grep.

Men mye av kampen foregår jo nede på matta. 

Det blir ikke akkurat brukt “Silkehansker”.

Men de er jo trent for dette.


Og det er et solid apparat rundt som følger intenst med.

Neste par ut lager jeg som en fortløpende bildeserie. De taler jo veldig mye for seg selv.







Det er ikke tvil om at det er en tøff idrett, som ikke minst krever mye trening, av det aller meste av muskler og sener i kroppen. Men det er en vakker idrett med mye kroppskontakt og spenning. Og ikke minst et profesjonelt støtteapparat.

Og her som ellers, så er jo målet å vinne.

Lykke til videre med sporten. 🙂

 

4 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Har ikke fulgt så godt med i den sporten siden det ikke er noe miljø i bygda her. Men i nabobygda er de aktive innen bryting og dans. Og når du ser det live.. så ligner det litt da.. i ”enkelte trinn” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg