Fra Kina til Saltdal Kirke…i hundre..

Ja nå er jo det overkommelig i våre dager, selv om Kina er rimelig langt unna Saltdal Kirka, hovedkirken i min kommune.

Jeg klarte ikke å få Google Maps å beregne avstanden, så jeg måtte nøye meg med Oslo Sentralbanestasjon. Og det ble jaggu langt nok… 

Men jeg skal ikke skrøne for dere, jeg snakker om vår lokale Kinarestaurant..

Vi hadde fått et gavekort i julegave i fjor, så vi fant ut at tiden var inne for å bruke det.

Vi hadde jo vært hos min kjære mamma og trilla rundt og fant mange kjenninger, så vi glemte helt av tida.

Da ble det take away fra denne menyen. 



Jeg titta meg litt rundt i restauranten mens jeg venta på maten. Da kom jeg plutselig på klokka, og den var 17.44… Hjjjjæææællp.

Mannskoret og jeg skulle jo delta under årets Blåfrost Gudstjeneste i Saltdal Kirke. Og koret skulle møte senest kl 18.00!

Heldigvis kom maten akkurat da, og jeg stupte i bilen og hjemover for å få på meg dressen og komme meg fra Kina til Kirka…

Det gikk “i 100” bokstavelig talt. Men kom frem…

Og da jeg hadde parkert, så jeg på klokka på klokka på dashbordet..

Heldigvis så hang ikke spedometernåla igjen. Det hadde neppe stemt overens med Gudstjenestens tema. Men jeg fikk da roet meg ned.

Heldigvis så var mer sentrale personer enn meg forsinket, men jeg skal ikke nevne navnet på Dirigenten. 😀 Så jeg fikk tatt noen bilder, før oppvarming av stemmer. Vi har en vakker kirke, bare se…




Jeg rakk ikke flere detaljer før vi måtte i gang med oppvarming og gjennomsynging..

Etter hvert så var vi klar for selve Gudstjenesten. Jeg tok ikke noen bilder fra selve Gudstjenesten. Men har lyst å bemerke at det var en spesiell tale når to prester samtaler og spør hverandre til dels personlige spørsmål.

Men alt har en ende, og snøen like ved der jeg hadde parkert bilen i et hektisk modus en halvannen time før, fant jeg dette. Så jeg hadde betydelig mer ro i meg på turen hjem.

Og da kjente jeg at jeg var skikkelig sulten. Og den hadde min kjære varmet til jeg kom hjem.

Så det var vel verdt med en tur fra Kina til Kirka.

Jeg legger ut linker til de tre sangene Saltdal Mannskor sang, men i mer original versjon.  Klikk og hør om du har lyst.

* Har du fyr/Ola Bremnes – klikk HER

* Sommerfuggel i vinterland/Halvdan Sivertsen – Klikk HER

* Hallelujah/Leonard Cohen – Klikk HER

Vi har dårlig med opptak av egne versjoner enn så lenge – men det brenner et lys for bedring.

Kos dere og vel møtt til nye arrangement.

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg